Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3757
Title: | Методологічні принципи дослідження становлення та розвитку педагогіки творчості як науки |
Other Titles: | Methodological principles of research of formation and development of pedagogy of creativity as a science |
Authors: | Листопад, Олексій Анатолійович Lystopad, Oleksiy Anatoliyovych |
Keywords: | методологія принцип методологічні принципи дослідження methodology principle methodological principles of research |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Листопад О. А. Методологічні принципи дослідження становлення та розвитку педагогіки творчості як науки / О. А. Листопад // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2012. – № 5-6. – С. 176-184. |
Abstract: | Розкрито сутність понять методологія, принцип. Визначено і проаналізовано методологічні принципи дослідження становлення та розвитку педагогіки творчості як науки (принцип розвитку, принцип загального зв’язку, принцип діалектичної єдності теорії, експерименту і практики, принцип конкретно-історичного підходу, принцип об’єктивності, принцип міждисциплінарности, принцип спадкоємності, принцип еволюціонізму). Essence of concepts methodology and principle is exposed. Methodological of research principles becoming and development of pedagogics creation as sciences (principle of development, principle of general connection, principle of dialectical unity of theory, experiment and practice, principle of concretely(historical approach, principle of objectivity, principle of connections between disciplines, principle of succession, principle of evolutionism) are certain and analysed. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3757 |
Appears in Collections: | 2012 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Lystopad.pdf | 485.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.