Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3422
Title: | Запобігання порушень письма в дітей передшкільного віку з особливостями психічного і фізичного розвитку |
Other Titles: | Prevention of writing incorrectness demonstrated by the preschool- aged children with deviations in mental and physical development |
Authors: | Літовченко, Ольга Василівна Litovchenko, Olga Vasylivna |
Keywords: | діти передшкільного віку порушення усного мовлення дисграфічні помилки прогнозування порушень превентивні засоби pre-school age children deviations in oral speech dysgraphic errors deviations in prediction prevention means |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Літовченко О. В. Запобігання порушень письма в дітей передшкільного віку з особливостями психічного і фізичного розвитку / О. В. Літовченко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2016. — № 2. — С. 46-50. |
Abstract: | У статті висвітлено структуру, форми, психологічні механізми, прояви і критерії мовленнєвих порушень у дітей передшкільного віку. Окреслені можливості і засоби прогнозування виникнення труднощів на письмі у дітей з порушеннями усного мовлення. Запропоновано основні напрями запобігання специфічних помилок на письмі у дітей цієї категорії. A short review of the structure, forms, mental mechanisms, features and criteria of the speech irregularities ob- served among preschool-aged children is represented in the article. There have been outlined the possibilities and means of predicting difficulties with writing skills among the children demonstrating oral speech irregularities. There have been suggested the main trends in preventing the specific writing errors occurrence among the children of this category. They include the following: |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3422 |
Appears in Collections: | 2016 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.