Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3328
Title: | Експериментальна модель формування готовності майбутніх учителів гуманітарного профілю до запобігання і розв’язання конфліктів у навчально- виховній роботі з учнями |
Other Titles: | Experimental model of formation of readiness of future teachers of a humanitarian profile for prevention and a resolution of conflicts in teaching and educational work with pupils |
Authors: | Розум, Катерина Вікторівна Rozum, Kateryna Viktorivna |
Keywords: | експериментальна модель майбутні вчителі гуманітарного профілю готовність до запобігання і розв’язання конфліктів experimental model future teachers of a humanitarian profile readiness for prevention and resolution of conflicts |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Citation: | Розум К. В. Експериментальна модель формування готовності майбутніх учителів гуманітарного профілю до запобігання і розв’язання конфліктів у навчально- виховній роботі з учнями / К. В. Розум // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 7-8. — С. 172-179. |
Abstract: | Стаття присвячена висвітленню сутності експериментальної моделі формування готовності майбутніх учителів гуманітарного профілю до запобігання та розв’язання конфліктів у навчально–виховній роботі з учнями, що лягла в основу формувального експерименту з підготовки студентів до зазначеної діяльності. The article reviews an essence of experimental model of formation of readiness of future teachers of a humanitarian profile for prevention and a resolution of conflicts in teaching and educational work with pupils, as pedagogical conditions of realization of the specified model acted: stimulation of development of moral, emotional and strong–willed qualities of future teachers of humanitarian disciplines; creation of the tolerant environment in student’s group; saturation of teaching and educational process by active methods, the resolutions of conflicts promoting formation at future teachers of skills. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3328 |
Appears in Collections: | 2014 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.