Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2426
Title: | Збагачення інтелектуально ініціативного потенціалу першокласника засобами імпровізації |
Other Titles: | Enrichment of intellectual and initiative potentialof first year pupil by means of improvisation |
Authors: | Старинська, Олена Віталіївна Starynska, Olena Vitaliivna |
Keywords: | потенціал першокласника інтелектуально-ініціатівній потенціал інтелектуальна ініціативність комфорт імпровізація first grader's potential intellectual-initiative potential intellectual initiative comfort improvisation |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Старинська О. В. Збагачення інтелектуально ініціативного потенціалу першокласника засобами імпровізації / О. В. Старинська // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. праць. – Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського. – 2011. – № 5-6. – С. 151-160. |
Abstract: | У статті представлена структурна модель інтелектуально-ініціативного потенціалу першокласника; аналізується поняття імпровізації як лабораторії формування нових гіпотез, відкриттів; розкриваються форми інсценізації їх ефективність як способу збагачення інтелектуально-ініціативного потенціалу першокласникаThe structural model of intellectual and initiative potential of first- year pupil is given in the article. The author opens the notion of improvisation as a laboratory of forming of new hypothesis. Forms of staging, their effectiveness as a way of enrichment ofintellectual and initiative potential of first&year pupil are considered in the article. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2426 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Starynska Olena.pdf | 534.59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.