Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2395
Title: | Проектно-художній підхід до організації навчально-творчої діяльності студентів ХГФ |
Other Titles: | Design and artistic approach to the organization of graphic art faculty students’ training and creative work |
Authors: | Серпіонова, Есфір Наумівна Serpionova, Esfir Naumivna |
Keywords: | проектно-художня діяльність розвиваючий аспект навчання декоративно-прикладне мистецтво і дизайн design and artistic activity developmental aspect of teaching decorative arts and design |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Cерпіонова Е. Н. Проектно-художній підхід до організації навчально-творчої діяльності студентів ХГФ / Е. Н. Серпінова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. праць. – Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського. – 2011. – № 5-6. – С. 73-80 |
Abstract: | У статті виявлені можливості здійснення розвиваючого аспекту учбово-виховного процесу на заняттях ДПМ і дизайну при умові організації його за принципами професійної проектно- художньої діяльності. Визначені необхідні знання, вміння та якості особистості майбутнього педагога, здатного керувати учбово-творчою роботою дітей. The article reveals the abilities of developing aspects of the educational process at the lessons Decorative and Applied Arts and Design if the main principles of professional design and artistic activities will be taken into. The necessary knowledge, skills and personal qualities of a future teacher, capable to manage teaching and creative work of children have been identified. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2395 |
Appears in Collections: | 2011 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Serpionova, Esfir Naumivna.pdf | 1.03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.