Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23827| Назва: | Філософія в «епоху кліпового мислення і штучного інтелекту (ШІ)». Аспекти «взаємовідносин» у світлі вищої школи |
| Інші назви: | Philosophy in the “era of clip thinking and artificial intelligence (AI)”. Aspects of “relationships” in the light of higher education |
| Автори: | Шпачинський, Ігор Леонідович |
| Ключові слова: | кліпове мислення штучний інтелект вища школа філософія clip thinking artificial intelligence higher education philosophy |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
| Бібліографічний опис: | Шпачинський І. Л. Філософія в «епоху кліпового мислення і штучного інтелекту (ШІ)». Аспекти «взаємовідносин» у світлі вищої школи / І. Л. Шпачинський // Перспективи : соціально-політичний журнал. – 2025. – № 3. – С. 64-70. |
| Короткий огляд (реферат): | Актуальність проблеми. Чи встигнемо ми за стрімкими змінами, які самі ж і впроваджуємо? Людина потребує якомога більше інформації, яку, як відомо, починає отримувати навіть ще до своєї появи на світ. Відтак створюються нові, все більш досконалі засоби і способи не тільки її отримання, але й впорядкування. Це природно, цілком зрозуміло і логічно. Але інформації стає багато, можливо вже й занадто багато, що починає накладати свій відбиток і викликати відповідні зміни у самій психології шукачів цієї інформації. І в першу чергу, що теж природно, це буде стосуватись особистості, яка вчиться. Тема змін, які викликає, зокрема, поява т. зв. «кліпового мислення» і технологій штучного інтелекту фактично в усіх галузях заслуговує, мабуть, цілої монографії. Ба більше, такий обсяг цілком зможе зайняти і дослідження їх впливу на одну окрему галузь – освіти – що, до речі, вже й відбувається [10–11]. Все гучніше лунають голоси взагалі про заміну особистості викладача як такого, технологіями штучного інтелекту. Відтак піддаються сумніву і переосмисленню не тільки існуючі методи і засоби навчання, а і самі цілі освіти. Ми ж спробуємо тільки окреслити деякі аспекти «взаємовідносин» зазначених факторів з філософією, а саме: її викладання, оцінювання, можливі перспективи подальшого розвитку. Will we keep up with the rapid changes, that we are implementing ourselves?A person needs as much information as possible, which, as we know, begins to receive even before his birth. Therefore, new more and more perfect means and methods are created not only for its receipt, but also for its ordering. This is natural, quite understandable and logical. But there is a lot of information, perhaps too much, which begins to leave its mark and cause corresponding changes in the psychology of those seeking this information. And first of all, which is also natural, this will concern the individual, who is learning. The topic of changes caused, in particular, by the emergence of the so-called “clip thinking” and AI in all fields, probably deserves an entire monograph. Moreover, such a volume could well occupy the study of their impact on one separate field – education – which, by the way, is already happening [10; 11]. There are voices about replacing the teacher’s personality with artificial intelligence technologies. As a result, not only existing methods and means of teaching, but also the very goals of education are being questioned and reconsidered. We will only try to outline some aspects of the “relationship” of these factors with philosophy, namely: its teaching, assessment, possible prospects for further development. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23827 |
| Розташовується у зібраннях: | 2025 |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| PHILOSOPHY.pdf | 298.73 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.