Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23749
Title: Засоби та напрямки корекційно-розвиткової роботи з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення
Authors: Галущенко, Вікторія Іванівна
Galushchenko, Viktoriya Ivanivna
Ставенко, П. А.
Keywords: мовлення
тяжкі порушення мовлення
ТПМ
корекційно-розвитковова робота
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»
Citation: Галущенко В. І. Засоби та напрямки корекційно-розвиткової роботи з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення / В. І. Галущенко, П. А. Ставенко // Проблеми реабілітації: Збірник наукових праць, Одеса, / редколегія О.Ф.Форостян та ін. – Одеса: видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. – С. 41-45.
Abstract: Мовлення є основним засобом комунікації, пізнання навколишнього світу та самовираження особистості. Від рівня мовленнєвого розвитку залежить не лише формування інтелектуальних здібностей, а й соціальна адаптація дитини, її емоційна стабільність і навчальна успішність. Водночас у сучасних дітей спостерігається тенденція до зростання кількості мовленнєвих порушень, зокрема тяжких, що ускладнюють процес навчання та соціальної інтеграції [1, с. 7]. Тяжкі порушення мовлення (ТПМ) — це глибокі розлади різних компонентів мовленнєвої системи (фонетико-фонематичного, лексико-граматичного, просодичного), які виникають унаслідок органічних або функціональних порушень центральної нервової системи за умов збереженого інтелекту й слуху [2, с. 14]. Такі діти потребують цілеспрямованого, системного корекційного впливу, який охоплює мовленнєвий, психічний, когнітивний, емоційний та моторний розвиток.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23749
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf510.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.