Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23497
Назва: Підготовка майбутніх вихователів до професійної діяльності в умовах інклюзивного освітнього середовища ЗДО
Інші назви: Preparing future educators for professional activity in an inclusive educational environment in early childhood education institutions
Автори: Мардарова, Ірина Костянтинівна
Mardarova, Iryna Kostyantynivna
Листопад, Наталя Леонідівна
Lystopad, Natalia
Ключові слова: інклюзивна освіта
майбутній вихователь
професійна підготовка
заклад дошкільної освіти
педагогічна компетентність
готовність до інклюзивної діяльності
діти з особливими освітніми потребами
inclusive education
future educator
professional training
preschool education institution
pedagogical competence
readiness for inclusive activities
children with special educational needs
Дата публікації: 2025
Видавництво: Хмельницький
Бібліографічний опис: Мардарова І. К. Підготовка майбутніх вихователів до професійної діяльності в умовах інклюзивного освітнього середовища ЗДО / І. К. Мардарова, Н. Л. Листопад // Впровадження сучасних технологій в процесі забезпечення якісної підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти: збірник наукових праць / укладачі: Зданевич Л. В., Мисик О. С., Пісоцька Л. С.; за заг. ред. Зданевич Л. В. Хмельницький: ХГПА, 2025. - С. 492–495.
Короткий огляд (реферат): Розглядається проблема підготовки майбутніх вихователів до професійної діяльності в умовах інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти. Зазначено, що ефективна реалізація інклюзивної освіти потребує від педагога високого рівня професійної компетентності, емпатії, толерантності, готовності до співпраці з фахівцями мультидисциплінарної команди та батьками дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано основні напрями, зміст та форми підготовки студентів педагогічних закладів вищої освіти до роботи в інклюзивному середовищі. Визначено педагогічні умови формування готовності майбутніх вихователів до інклюзивної діяльності, серед яких – поєднання теоретичної та практичної підготовки, формування позитивної мотивації до прийняття інклюзії, розвиток рефлексивних умінь та педагогічної культури. Обґрунтовано важливість створення освітнього простору, у якому майбутній вихователь здобуває досвід роботи з дітьми різних потреб, що сприяє становленню його професійної ідентичності та гуманістичного світогляду. The article considers the problem of preparing future educators for professional activity in the conditions of an inclusive educational environment of a preschool educational institution. It is noted that the effective implementation of inclusive education requires teachers to have a high level of professional competence, empathy, tolerance, and a willingness to cooperate with specialists from a multidisciplinary team and parents of children with special educational needs. The main directions, content and forms of training students of higher education pedagogical institutions for work in an inclusive environment are analysed. The pedagogical conditions for preparing future educators for inclusive activities are identified, including a combination of theoretical and practical training, the formation of positive motivation to accept inclusion, and the development of reflective skills and pedagogical culture. The importance of creating an educational space in which future educators gain experience working with children with different needs, which contributes to the formation of their professional identity and humanistic worldview, is substantiated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23497
Розташовується у зібраннях:Кафедра дошкільної педагогіки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Mardarova Iryna.pdf812.45 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.