Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23495| Title: | Розвиток пізнавальної ініціативності майбутніх педагогів: розвідувальний експеримент | 
| Other Titles: | Developing cognitive initiative in future teachers: an exploratory experiment | 
| Authors: | Мардарова, Ірина Костянтинівна Mardarova, Iryna Kostyantynivna Гуданич, Наталія Миколаївна Hudanych, Nataliia  | 
| Keywords: | пізнавальна ініціативність розвиток пізнавальної ініціативності педагоги дошкільної освіти cognitive initiative development of cognitive initiative preschool teachers  | 
| Issue Date: | 2025 | 
| Publisher: | Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова | 
| Citation: | Мардарова І. К., Гуданич Н. М. Розвиток пізнавальної ініціативності майбутніх педагогів: розвідувальний експеримент. Ідеї. Практики. Перспективи сучасної освіти: наук.-метод. альм. : у 2-х ч. / за ред. В. І. Труби, М. І. Ніколаєвої, С. П. Гвоздій. Одеса : Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, 2025. Ч. 2. С. 33–42. | 
| Abstract: | У дослідженні проаналізовано поняття «ініціативність», «пізнавальна ініціативність»; визначено сутність поняття «пізнавальна ініціативність майбутніх педагогів дошкільної освіти», схарактеризовано основні етапи розвитку пізнавальної ініціативності майбутніх педагогів дошкільної освіти в умовах закладу вищої освіти, описано розвідувальний експеримент розвитку пізнавальної ініціативності майбутніх педагогів дошкільної освіти, наведено приклади анкет щодо визначення особливостей розвитку пізнавальної ініціативності майбутніх педагогів дошкільної освіти. The study analyses the concepts of “initiative”, “cognitive initiative”, the essence of the concept “cognitive initiative of future preschool teachers”. The main stages of the development of cognitive initiative in future preschool teachers within a higher education institution are characterised. The article describes an exploratory experiment aimed at development cognitive initiative among future preschool teachers. Examples of questionnaires to determine the peculiarities of the development of cognitive initiative of future preschool teachers are presented. | 
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23495 | 
| Appears in Collections: | Кафедра дошкільної педагогіки | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Mardarova Iryna.pdf | 1.4 MB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.