Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23351
Назва: | Соціальна інтеграція дітей з особливими освітніми потребами: роль інклюзивного підходу в освітньому процесі позашкільних закладів освіти |
Інші назви: | Social integration of children with special educational needs: the role of inclusive approach in the educational process of out-ofschool educational institutions |
Автори: | Горожанкіна, Оксана Юріївна Gorozhankina, Oksana Yuriivna |
Ключові слова: | інклюзивний потенціал соціальна інтеграція проєктна діяльність форми інклюзивної взаємодії освітнє середовище inclusive potential social integration project activities forms of inclusive interaction educational environment |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління» |
Бібліографічний опис: | Горожанкіна О. Ю. Соціальна інтеграція дітей з особливими освітніми потребами: роль інклюзивного підходу в освітньому процесі позашкільних закладів освіти / О. Ю. Горожанкіна // Вісник науки та освіти. - 2025. - №4(34). 2025. С. 1162-1175 (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»). |
Короткий огляд (реферат): | Інтеграція дітей з особливими потребами в освітній процес є природним етапом еволюції системи спеціальної та інклюзивної позашкільної освіти в багатьох країнах світу. До цього процесу активно долучаються всі розвинені держави, зокрема й Україна. Статтю присвячено аналізу ролі інклюзивного підходу в освітніх закладах позашкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами. У процесі дослідження використовувалися наступні загальнонаукові методи: аналітичний метод для аналізу чинників, які впливають на інклюзивний освітній процес; метод моделювання для демонстрації механізмів соціальної інтеграції у результаті використання інклюзивного підходу; метод узагальнення для визначення ролі інклюзивного підходу в соціальній інтеграції дітей з обмеженими можливостями, а також виявлення закономірностей у впливі таких підходів на розвиток дітей. Автором визначено суть позашкільної інклюзивної освіти для дітей з обмеженими можливостями. Integrating children with special needs into the educational process is a natural stage in the evolution of the special and inclusive out-ofschool education system in every country of the world. All developed countries, including Ukraine, are actively involved in this process. The article is devoted to studying the role of an inclusive approach in out-of-school educational institutions for children with special educational needs. In the course of the study, the following general scientific methods were used: the analytical method for analyzing the factors influencing the inclusive educational process; the modeling method for demonstrating the mechanisms of social integration through an inclusive approach; and the generalization method for determining the role of an inclusive approach in the social integration of children with disabilities, as well as identifying patterns in the impact of such approaches on children's development. The author defines the essence of out-of-school inclusive education for children with disabilities. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23351 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра теоретичної, музично-інструментальної і вокальної підготовки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Social integration of children with special.pdf | 334.83 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.