Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22957
Title: | Особливості мистецької освіти в умовах сьогодення |
Other Titles: | Features of art education in today’s conditions |
Authors: | Мартинів, Л. І. Мартинів, О. О. |
Keywords: | мистецька освіта соціо-культурний феномен освітній процес компетенції art education socio-cultural phenomenon educational process competencies |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Citation: | Мартинів Л. І. Особливості мистецької освіти в умовах сьогодення / Л. І. Мартинів, О. О. Мартинів // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №2. – С. 122-126. |
Abstract: | У статті виявлено та обґрунтовано особливості мистецької освіти в умовах сьогодення, які розкрито нами у декількох аспектах, а саме: мистецька освіта як соціо- культурне явище; як галузь освіти; як цілісний, безперервний процес. Мистецька освіта як соціокультурний феномен вказує на тісний зв’язок із мистецтвом як фор- мою суспільної свідомості, один із способів пізнання світу і визначення свого місця у ньому, спосіб творчої діяльності. Специфіка мистецтва як цілісного утворення пов’язана із семіотично-знаковою системою у родо-видовій конкретизації, у тісному зв’язку із суспільним, культурно-історичним буттям та іншими формами суспіль- ної свідомості. Особливості мистецької освіти як процесу визначені основною його метою, а саме: формування всебічно розвиненої особистості, яка є суб’єктом тво- рення культури в умовах сьогодення, має естетичне ставлення до життя у різних його проявах, розуміє і сприймає прекрасне, дотримується загальноприйнятих норм поведінки та володіє загальнолюдськими якостями. В Україні мистецька освіта роз- вивається у системі, що у горизонтальному вимірі охоплює загальну, позашкільну, професійну та спеціалізовану освітні сфери, а у вертикальному – усі рівні: дошкільна, шкільна, вища школа, післядипломна освіта. Таким чином мистецька освіта перед- бачає набуття особою естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі мис- тецької діяльності, комплексу професійних компетентностей, а також спрямована на художню і творчу самореалізацію особистості, отримання кваліфікацій у різних видах мистецтва. Орієнтиром професійної підготовки майбутніх вчителів мистець- кої освітньої галузі є її мета, визначена Державним стандартом базової середньої освіти, зокрема: цілісний розвиток успішної особистості учня у процесі освоєння мис- тецьких надбань людства. The article reveals and substantiates the features of art education in today’s conditions, which we have revealed in several aspects, namely: art education as a socio-cultural phenomenon; as a branch of education; as a holistic, continuous process. Art education as a socio-cultural phenomenon indicates a close connection with art as a form of social consciousness, one of the ways of knowing the world and determining one’s place in it, a way of creative activity. The specificity of art as a holistic formation is associated with the semioticsign system in the genus-species concretization, in close connection with social, culturalhistorical existence and other forms of social consciousness. The features of art education as a process are determined by its main goal, namely: the formation of a comprehensively developed personality, which is a subject of cultural creation in the present conditions, has an aesthetic attitude to life in its various manifestations, understands and perceives the beautiful, adheres to generally accepted norms of behavior and possesses universal human qualities. In Ukraine, art education is developing in a system that in the horizontal dimension covers general, extracurricular, professional and specialized educational spheres, and in the vertical dimension – all levels: preschool, school, higher school, postgraduate education. Thus, art education involves the acquisition by a person of aesthetic experience and value orientations in the process of artistic activity, a complex of professional competencies, and is also aimed at the artistic and creative self-realization of the personality, obtaining qualifications in various types of art. The benchmark for professional training of future teachers of the art education sector is its goal, defined by the State Standard of Basic Secondary Education, in particular: the holistic development of a successful student’s personality in the process of mastering the artistic achievements of mankind. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22957 |
Appears in Collections: | №2 (2025) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.