Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22932
Title: Теоретико-методологічні засади вокально-педагогічного саморозвитку майбутніх викладачів
Other Titles: Theoretical and methodological foundations of future teachers’ vocal-pedagogical self-enhancement
Authors: Лю Чжиго
Keywords: теоретико-методологічні засади
майбутні викладачі мистецького профілю
вокально-педагогічний саморозвиток
методичні засади
theoretical and methodological foundations
future teachers of artistic profile
vocal-pedagogical self-enhancement
methodical foundations
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»
Citation: Лю Чжиго. Теоретико-методологічні засади вокально-педагогічного саморозвитку майбутніх викладачів / Лю Чжиго // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2025. – №2. – С. 24-31.
Abstract: Стаття присвячена проблемі саморозвитку майбутніх викладачів мистецького про- філю, що актуалізується в постмодерністську добу, коли невизначеність і постійна мінливість соціальної реальності зумовлює потребу здобувачів вищої освіти розв’язувати проблеми адаптації до змін, а питання саморозвитку зміщуються в епі- центр мистецько-педагогічних досліджень. Мета статті полягає у висвітленні тео- ретико-методологічних і методичних засад вокально-педагогічного саморозвитку майбутніх викладачів мистецького профілю, зокрема обґрунтування доцільності використання загальнонаукових підходів і дидактичних принципів та їх конкретиза- цією у методичній площині. The article is devoted to the issue of future teachers’ self-enhancement, which is becoming more and more relevant in the postmodern era, when the uncertainty and constant variability of social reality determine the need for higher education applicants to solve the problems of adaptation to changes, and the issue of self-enhancement is shifting to the epicenter of artistic-pedagogical research. The purpose of the article is to highlight the theoretical and methodological foundations of future teachers’ vocal-pedagogical self-enhancement, in particular, to substantiate the feasibility of using general scientific approaches and didactic principles and their concretization in the methodological plane.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22932
Appears in Collections:№2 (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6.pdf220.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.