Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2291
Title: | Розвиток увиразнення мовлення майбутніх вихователів: методичний аспект |
Other Titles: | Development of expressive speech future tutors: methodical aspect |
Authors: | Руденко, Юлія Анатоліївна Rudenko, Yuliia Anatoliivna |
Keywords: | культурологічний підхід професійна підготовка увиразнення мовлення майбутніх вихователів художники-ілюстратори форми роботи педагогічні умови активна професійно-мовленнєва діяльність cultural approach training development of expressive speech future tutors illyustratory artists forms of work pedagogical conditions active professional speech activity |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Київ: [б. в.] |
Citation: | Руденко Ю. А. Розвиток увиразнення мовлення майбутніх вихователів: методичний аспект / Ю. А. Руденко // Освітологічний дискурс. - 2015. - № 3. - С. 248-260. |
Abstract: | Статтю присвячено проблемі розвитку увиразнення мовлення майбутніх вихователів дошкільних начальних закладів з урахуванням концептуальних положень культурологічного підходу. Автором обґрунтовано доцільність використання наочності в процесі професійно - мовленнєвої підготовки майбутніх вихователів, описано сутність методичного аспекту технології розвитку увиразнення їхнього мовлення. The article deals with the development of expressive speech of the future tutors of preschool educational institutions in the light of the conceptual provisions of the cultural approach. The author proved the usefulness of clarity in the process of professional – voice training of future teachers, described the essence of the methodological aspects of technology development expression of speech. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/2291 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії та методики дошкільної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Rozvytok uvyraznennya movlennya majbutnix vyxovateliv metodychnyj aspekt.pdf | 385.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.