Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22917
Назва: Педагогічна інтроспекція категорії «акмеологічна культура вчителя» в міждисциплінарних дослідженнях
Автори: Паламарюк, В. А.
Ключові слова: саморозвиток
самоздійснення
самопроєктування
самодетермінація
самовизначення
Я-концепція
акме
акмеогенез
акмеологія
педагогічна акмеологія
акмеологічний підхід
акмеологічний розвиток педагога
професійний розвиток педагога
акмеологічна компетентність педагога
акмесинергетичний підхід
акмеологічна позиція педагога
акмеологічна грамотність педагога
акмеологічна культура
акмеологічна культура вчителя
культура
self-development
self-realization
self-design
self-determination
самовизначення
Self-concept
acme
acmeogenesis
acmeology
pedagogical acmeology
acmeological approach
acmeological development of a teacher
professional development of a teacher
acmeological position of the teacher
acmeological competence of a teacher
acmeological culture of the teacher
acmeological and synergetic approach
acmeological literacy of the teacher
culture
Дата публікації: 2025
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Паламарюк В. А. Педагогічна інтроспекція категорії «акмеологічна культура вчителя» в міждисциплінарних дослідженнях / В. А. Паламюр // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2025. – №1 (150). – С. 117-123.
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено аналізу джерел, у яких висвітлено педагогічну та міждисциплінарну інтроспекцію категорії «акмеологічна культура вчителя». За результатами аналізу наукових джерел встановлено, що сучасна система освіти в Україні декларує необхідність підготовки вчителів, які здатні виховати особистість учня з інтенцією до саморозвитку, самореалізації, самовизначення та самоздійснення. Висунуто ідею про те, що суб’єктними ознаками акмеологічного розвитку вчителя є: ініціативність, прогностичність, інтуїція; прагнення до саморегуляції, самоконтролю, самоздійснення та самопроєктування; здатність до самокорекції та самокомпенсації; невпинне прагнення до саморозвитку та самооновлення; прагнення реалізувати себе в різних видах діяльності; інтенція на саморозуміння та рефлексію життєвого та професійного досвіду. Доведено, що акмеологічний розвиток вчителя детермінує його «рух» до вершин професіоналізму та поступово стає визначальним фактором суб’єктної реалізації індивіда, забезпечує можливість втілити власний потенціал, виступає мірою самовизначення людиниThe article is devoted to the analysis of sources that highlighted the pedagogical and interdisciplinary introspection of the category of “acmeological culture of the teacher”. According to the results of the analysis of scientific sources, it was established that the modern education system in Ukraine declares the need to train teachers who are able to educate the student's personality with the intention of self-development, self-realization, self-determination and self-fulfillment. The idea is put forward that the subjective signs of a teacher's acmeological development are: initiative, foresight, intuition; striving for self-regulation, self-control, self-realization and self-projection; the ability to self-correct and self-compensate; a relentless pursuit of self-development and self-renewal; the desire to realize oneself in various types of activities; the intention for self-understanding and reflection on life and professional experience. It is proven that the acmeological development of a teacher determines his “movement” to the heights of professionalism, gradually becomes a determining factor in the subjective realization of an individual, provides the opportunity to realize one's own potential, and acts as a measure of a person's self-determination.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/22917
Розташовується у зібраннях:2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Palamariuk Vasyl.pdf260.17 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.