Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21912
Title: Pedagogical practice as a factor in the development of students' cognitive initiative
Other Titles: Педагогічна практика як фактор розвитку пізнавальної ініціативи студентів
Authors: Мардарова, Ірина Костянтинівна
Mardarova, Iryna Kostyantynivna
Hudanych, Nataliia
Keywords: cognitive initiative of students
pedagogical practice
preschool education institutions
professional training of teachers
ізнавальна ініціатива студентів
педагогічна практика
дошкільні навчальні заклади
професійна підготовка педагогів
Issue Date: 2025
Publisher: Klaipėda University
Citation: Mardarova І. К. Pedagogical practice as a factor in the development of students' cognitive initiative / І. К. Mardarova, N Hudanych // Eurointegration in art, science and education : experience, development perspectives : 2nd International scientific-practical conference =Євроінтеграція в мистецтві, науці та освіті: досвід, перспективи розвитку : II Міжнародна науково-практична конференція. – Klaipėda University, 2025. – Р. 235-237.
Abstract: The study analyses the peculiarities of the development of students' cognitive initiative in the process of pedagogical practice in preschool education institutions. The main aspects of the organisation of pedagogical practice are revealed: creating conditions for independent work, using active teaching methods, reflection and feedback, mentoring support. У дослідженні аналізуються особливості розвитку пізнавальної ініціативи студентів у процесі педагогічної практики в дошкільних навчальних закладах. Розкрито основні аспекти організації педагогічної практики: створення умов для самостійної роботи, використання активних методів навчання, рефлексія та зворотний зв'язок, наставницька підтримка.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21912
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mardarova Iryna.pdf10.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.