Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21809
Title: | Самоосвітня діяльність учнів середнього шкільного віку як психолого-педагогічна проблема |
Other Titles: | Self-educative activities of secondary school age students as a psychological-pedagogical problem |
Authors: | Фастов, І. В. |
Keywords: | education educational process competence self-education self-improvement selfeducational activity of students освіта освітній процес компетентність самоосвіта самовдосконалення самоосвітня діяльність учнів |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Citation: | Фастов І. В. Самоосвітня діяльність учнів середнього шкільного віку як психолого-педагогічна проблема / І. В. Фастов // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. № 4 (149). Одеса, 2024. С. 63-69. |
Abstract: | У статті висвітлено результати наукового дослідження проблеми самоосвіти учнів середнього шкільного віку. Проведено аналіз наукових джерел, у яких висвітлено поняття «самоосвіта», окреслено напрями практичної реалізації засад самоосвітньої діяльності в контексті функціонування системи освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа». Розглянуто структуру самоосвітньої діяльності учнів. Акцентовано увагу на необхідності використання самоосвіти як інструменту самореалізації, самовдосконалення й самоактуалізації учнів 5–9 класів. The article highlights the results of a scientific study on the problem of self-education of secondary school age students.The analysis of scientific sources, which covered the the concept of “self-education”, and outline the directions of practical implementation of self-educational principles in the context of the functioning of the education system according to the Concept of the New Ukrainian School. The structure of self-educational activity of students are analyzed. The emphasis is on of the research topic is emphasized, which is due to the need to use self-education as a tool for self-realization, selfimprovement and self-actualization of students in grades 5–9. A thorough analysis of the content, structure, functions of selfeducation activities, as well as its features is carried out. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21809 |
Appears in Collections: | 2024 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.