Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21809
Title: Самоосвітня діяльність учнів середнього шкільного віку як психолого-педагогічна проблема
Other Titles: Self-educative activities of secondary school age students as a psychological-pedagogical problem
Authors: Фастов, І. В.
Keywords: education
educational process
competence
self-education
self-improvement
selfeducational activity of students
освіта
освітній процес
компетентність
самоосвіта
самовдосконалення
самоосвітня діяльність учнів
Issue Date: 2024
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського»
Citation: Фастов І. В. Самоосвітня діяльність учнів середнього шкільного віку як психолого-педагогічна проблема / І. В. Фастов // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. № 4 (149). Одеса, 2024. С. 63-69.
Abstract: У статті висвітлено результати наукового дослідження проблеми самоосвіти учнів середнього шкільного віку. Проведено аналіз наукових джерел, у яких висвітлено поняття «самоосвіта», окреслено напрями практичної реалізації засад самоосвітньої діяльності в контексті функціонування системи освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа». Розглянуто структуру самоосвітньої діяльності учнів. Акцентовано увагу на необхідності використання самоосвіти як інструменту самореалізації, самовдосконалення й самоактуалізації учнів 5–9 класів. The article highlights the results of a scientific study on the problem of self-education of secondary school age students.The analysis of scientific sources, which covered the the concept of “self-education”, and outline the directions of practical implementation of self-educational principles in the context of the functioning of the education system according to the Concept of the New Ukrainian School. The structure of self-educational activity of students are analyzed. The emphasis is on of the research topic is emphasized, which is due to the need to use self-education as a tool for self-realization, selfimprovement and self-actualization of students in grades 5–9. A thorough analysis of the content, structure, functions of selfeducation activities, as well as its features is carried out.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21809
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf449.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.