Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21546
Title: The Practice of Overcoming Stress During Distance Learning of Students - Future Teachers of Preschool Education Institutions
Other Titles: Практика подолання стресу під час дистанційного навчання студентів – майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти
Authors: Dzhus, Oksana
Листопад, Олексій Анатолійович
Lystopad, Oleksiy Anatoliyovych
Мардарова, Ірина Костянтинівна
Mardarova, Iryna Kostyantynivna
Kozak, Tetyana
Zavgorodnia, Tetiana
Keywords: stress
stressful situation
distance learning
students
future teachers
стрес
стресова ситуація
дистанційне навчання
студенти
майбутнє викладачі
Issue Date: 2023
Citation: Dzhus О. The Practice of Overcoming Stress During Distance Learning of Students - Future Teachers of Preschool Education Institutions /О. Dzhus, О. А. Lystopad, І. К. Mardarova, Т. Kozak, Т. Zavgorodnia // International Journal of Computer Science and Network Security. - VOL. 23. - No.4, April 2023. - Р. 151-155.
Abstract: The main purpose of the article is to analyze the practice of overcoming during distance learning of students-future teachers of a preschool education institution. The key aspects of practical activities to counter a stressful situation during distance learning of students-future teachers of a preschool education institution are identified. The research methodology includes a number of methods designed to analyze the practice of coping with stress during distance learning of students. The results of the study include the definition of the main elements of practical activities to counteract stress and stressful situations of different scales in the distance learning of students-future teachers of a preschool education institution. Further research requires the analysis of international experience in dealing with a stressful situation during distance learning of students. Основною метою статті є аналіз практики подолання під час дистанційного навчання студентів-майбутніх педагогів закладу дошкільної освіти. Ключові аспекти практичної діяльності щодо протидії стресовій ситуації під час дистанційного навчання студентів-майбутніх вихователів закладу дошкільної освіти ідентифікуються. Методологія дослідження включає низку методів, спрямованих на аналіз практики подолання стресу під час дистанційного навчання студентів. Результати дослідження включають визначення основних елементів практичної діяльності з протидії стресу та стресовим ситуаціям різного масштабу в дистанційне навчання студентів-майбутніх вихователів закладу дошкільної освіти. Подальші дослідження потребують аналізу міжнародного досвіду подолання стресової ситуації під час дистанційного навчання студентів.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21546
Appears in Collections:Кафедра дошкільної педагогіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
The Practice of Overcoming.pdf231.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.