Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21348
Назва: | Сутність і структура інтерпретаційної компетентності майбутніх викладачів вокалу |
Автори: | Тан Сай |
Ключові слова: | майбутні викладачі вокалу методологія герменевтика інтерпретація компетентність музичне мистецтво компонентна структура формувальний процес |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Бібліографічний опис: | Тан Сай. Сутність і структура інтерпретаційної компетентності майбутніх викладачів вокалу / Тан Сай // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №3. – С. 59-65. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто проблему формування інтерпретаційної компетентності у майбутніх викладачів вокалу. Розглянуто сутність поняття «інтерпретація» та особливості її прояву в різних видах мистецької й музичної діяльності, зокрема у вокально-виконавській і вокально-педагогічній галузях. На засадах узагальнення таких наукових джерел визначено сутність понять «компетентність» та «інтерпретаційна компетентність», а також специфіку прояву останньої в галузі вокальної освіти. Обґрунтовано значення герменевтичного підходу як методологічного підґрунтя розроблення методики формування інтерпретаційної компетентності у майбутніх викладачів вокалу. Схарактеризовано цінність і незамінність діяльності виконавця, який виступає творчим ретранслятором художнього замислу композитора, здатного «розкодувати» нотний текст з урахуванням його жанрово-стильових, інтонаційно-виразових особливостей й унікальності творчого почерку його автора. Акцентовано, що формування виконавсько-інтерпретаційної компетентності має забезпечуватися знаннями в галузі музичного мистецтва, розвиненим художнім мисленням і смаком, а також володінням співака належними вокально-виконавськими навичками. Усвідомлення досвіду інтерпретаційно-виконавської діяльності становить підґрунтя мистецтва педагогічної інтерпретації вокальних творів, здатності фахівця натхненно й переконливо прищеплювати своїм вихованцям здатність до самостійної й творчої інтерпретації навчального репертуару та артистично переконливо доносити його художній сенс до слухачів. Зазначено, що інтерпретаційна компетентність потребує удосконалення у здобувачів особистісних – мобілізаційних, комунікативних, емоційно-вольових властивостей, готовності до самостійного пошуку інтерпретаційних інваріантів виконуваних творів. З урахуванням зазначеного представлено структуру інтерпретаційної компетентності викладача вокалу в єдності особистісно-мотиваційного, фахово-гностичного, аналітико-герменевтичного, фахово-артистичного й методико-практичного компонентів. Розглянуто функціонально визначену роль кожного структурного компонента у формуванні інтерпретаційної компетентності майбутніх викладачів вокалу. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21348 |
Розташовується у зібраннях: | №3 (2024) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
11.pdf | 193.39 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.