Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21346
Назва: | Педагогічні умови і методи формування творчої компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва |
Автори: | Сюй Ченьцзи |
Ключові слова: | музична освіта музична педагогіка майбутні вчителі музичного мистецтва творча компетентність педагогічні умови методи функції формування структурні компоненти інноваційні технології |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Бібліографічний опис: | Сюй Ченьцзи. Педагогічні умови і методи формування творчої компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва / Сюй Ченьцзи // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №3. – С. 46-51. |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто питання творчої компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва, яка визнається неодмінною ознакою досягнення ними професійної майстерності та здатності вирішувати актуальні й гострі питання, що постають перед сучасною музичною педагогікою. Уточнено сутність понять «компетентність» та «професійна компетентність». Під останньою розуміється інтегрована характеристика особистості, утворена єдністю знань і умінь, які реалізуються у здатності ефективно розв’язувати фахові завдання на засадах поєднання теоретичної і практичної готовності вчителя до педагогічної діяльності. Професійна компетентність учителя музичного мистецтва розглядається як педагогічний феномен, що характеризується комплексом розвинених музичних здібностей і особистісно-педагогічних властивостей, поєднаних знаннєво-теоретичною й діяльнісно-практичною готовністю до успішного виконання музично-освітніх функцій. Розглянуто сутність поняття «творчість» і особливості його прояву в процесі підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, головними з яких визначено здатність до генерування нових музично-педагогічних феноменів у процесі вирішення багатофункціональних фахових завдань. До них, зокрема, віднесено висування інноваційних методичних ідей, розроблення художньо-інтерпретаційних концепцій, створення музичної продукції, яка реалізується в імпровізаційному музикуванні та аранжуванні, які характеризуються певною оригінальністю й художньою якістю. Подано авторську дефініцію поняття «творча компетентність учителя музичного мистецтва», під якою розуміється інтегративно-особистісна властивість, сформована на засадах внутрішньої потреби фахівців у творчій самореалізації й досягненні успіху в професійній діяльності, які реалізуються завдяки засвоєнню змісту навчання на високому рівні самостійності, інтегрованості і спрямованості на вирішення творчих завдань у музично-виконавській і методико-практичній діяльності. Зазначено, що в галузі музичної діяльності значна частка завдань, які постають перед майбутніми фахівцями, не має однозначного вирішення, що природним чином потребує від суб’єктів діяльності самостійності мислення, висування власних пропозицій і перевірки їх ефективності в процесі практичних дій. Визначено педагогічні умови формування творчої компетентності здобувачів вищої музично-педагогічної освіти, а саме: спонукання здобувачів до активного й постійного пошуку способів удосконалення своєї педагогічної й музично-творчої діяльності; цілеспрямоване й індивідуалізоване конструювання процесу формування фаховотворчої компетентності; налагодження системної апробації набутих творчих умінь і навичок у реальній педагогічній практиці. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21346 |
Розташовується у зібраннях: | №3 (2024) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
9.pdf | 185.56 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.