Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21343
Title: | Формування етнокультурної компетентності особистості на основі музики для ударних інструментів |
Authors: | Ді Тяньчао |
Keywords: | культура етнокультурна компетентність особистість музика для ударних інструментів, аксіологічний підхід компетентнісний підхід герменевтичний підхід творча діяльність |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського» |
Citation: | Ді Тяньчао. Формування етнокультурної компетентності особистості на основі музики для ударних інструментів / Ді Тяньчао // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №3. – С. 29-34. |
Abstract: | У статті представлено результати дослідження проблеми формування етнокультурної компетентності особистості, зокрема здобувачів вищої мистецької освіти, на основі музики для ударних інструментів. Етнокультурна компетентність визначається як інтегрована характеристика особистості, що включає знання, вміння й ціннісні орієнтації, пов’язані з культурними та етнічними традиціями, які проявляються у музиці. Мета статті передбачає обґрунтування стратегії формування етнокультурної компетентності особистості на основі музики для ударних інструментів. Методологія дослідження передбачає використання інтегративного, культурологічного і системного підходів. Використані методи теоретичного дослідження, моделювання, аналізу результатів пілотного експерименту. У статті аналізується компонентна структура етнокультурної компетентності, що охоплює особистісно-аксіологічний, когнітивно-технологічний, комунікативно-інтерпретаційний та рефлексивно-інноваційний компоненти. Автором підкреслюється важливість аксіологічного підходу, що спрямований на розвиток ціннісного ставлення до музичної спадщини, компетентнісного підходу, що акцентує увагу на набуття і осмислення практичного досвіду, герменевтичного підходу, орієнтованого на інтерпретацію музичних творів, та творчо-діяльнісного підходу, який розвиває креативні здібності студентів. У статті виокремлено чотири етапи формування етнокультурної компетентності, такі як: ціннісне осмислення, практична інтеграція, набуття інтерпретаційного досвіду та творча адаптація. Зазначені етапи сприяють глибокому розумінню етнічних музичних традицій та їх адаптації до сучасних виконавських практик, що забезпечує всебічний розвиток майбутніх музичних фахівців. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/21343 |
Appears in Collections: | №3 (2024) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.