Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20918
Title: | Esign and construction competence of future technology teachers in a specialized school |
Other Titles: | Творча діяльність під час формування проектно-будівельній компетентністі майбутніх вчителів технологій |
Authors: | Pidlubna, Iryna Штайнер, Тетяна Віталіївна Shtainer, Tetyana Vitaliivna |
Keywords: | проектно-конструктивна компетентність майбутні учителі креативне мислення навчальний процес design and construction competence creative thinking educational process future technology teachers дизайнерська мислення design thinking |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Valencia, Spain. International Science Group |
Citation: | Pidlubna Iryna Esign and construction competence of future technology teachers in a specialized school / Iryna Pidlubna, Т. V. Shtainer // The 13th International scientific and practical conference “Cultural and artistic processes in the context of the European scientific space” (November 26 – 29, 2024) Valencia, Spain. International Science Group. - 2024. - Р. 202-206. |
Abstract: | Creative activity plays a key role in the formation of design and construction competence of future technology teachers in specialized schools. It allows not only to develop creative thinking, but also to implement the acquired knowledge in a practical way. Here are a few aspects that emphasize the importance of creative activity in this context: 1. Innovative ideas and approaches. Creative activities encourage learners to find innovative solutions and unconventional approaches to solving problems. Technology teachers can use brainstorming or design thinking methods to generate ideas and develop unique projects. 2. Practical application of knowledge. Working on projects allows future technology teachers to integrate theoretical knowledge with practical experience. For example, creating models, prototypes, or teaching aids helps consolidate the material and develop design skills. 3. Developing collaboration. Creative tasks often require teamwork, which helps develop teamwork, communication, and leadership skills. Students learn to listen to each other's ideas and find compromises. 4. Critical thinking. Creative activities help develop critical thinking as learners must evaluate their ideas, analyze their performance, and find ways to improve. 5. Emotional engagement. Participation in creative projects increases interest in the educational process and promotes emotional engagement of students. Interesting and meaningful tasks can inspire future teachers to continue their professional activities. 6. Feedback and reflection. Creative activity provides an opportunity for feedback from both teachers and fellow students. Ключову роль у формуванні проектно-конструктивної компетентності майбутніх учителів технологій у спеціалізованих школах відіграє творча діяльність. Це дозволяє не лише розвивати креативне мислення, а й реалізовувати набуті знання на практиці. Ось кілька аспектів, які підкреслюють важливість творчої діяльності в цьому контексті: 1. Інноваційні ідеї та підходи. Творча діяльність заохочує учнів до пошуку інноваційних рішеньта нетрадиційних підходів. Вчителі можуть використовувати мозковий штурм або методи дизайнерського мислення, щоб генерувати ідеї та розробляти унікальні проекти. 2. Практичне застосування знань. Робота над проектами дозволяє майбутнім учителям технологій інтегрувати теоретичні знання з практичним досвідом. Наприклад, створення моделей, прототипів, дидактичних посібників сприяє закріпленню матеріалу та формуванню навичок проектування. 3. Розвиток співпраці. Творчі завдання часто вимагають командної роботи, яка допомагає розвивати командну роботу, комунікативність і лідерські навички. Учні вчаться прислухатися до ідей один одного та знаходити компроміси. 4. Критичне мислення. Творчі заняття допомагають розвивати критичне мислення, оскільки учні повинні оцінювати свої ідеї, аналізувати свою роботу та знаходити способи вдосконалення. 5. Емоційна залученість. Участь у творчих проектах підвищує інтерес до навчального процесу та сприяє емоційному залученню студентів. Цікаві та змістовні завдання можуть надихнути майбутніх учителів на продовження професійної діяльності. 6. Зворотний зв'язок і рефлексія. Творча діяльність дає можливість для зворотного зв’язку як з викладачами, так і з однокурсниками. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20918 |
Appears in Collections: | Кафедра професійної освіти та дизайну |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pidlubna.pdf | 1.64 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.