Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20848
Title: | Professional readiness of preschool education teachers for innovative activities |
Other Titles: | Професійна готовність дошкільника виховання вчителів інноваційної діяльності |
Authors: | Березовська, Людмила Іванівна Berezovska, Liudmyla Ivanivna |
Keywords: | preschool education teachers innovative activities readiness |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | ТОВ «Лерадрук» |
Citation: | Berezovska L. Professional readiness of preschool education teachers for innovative activities / L. Berezovska // Педагогічний альманах «Актуальні проблеми дошкільної освіти: теорія та практика»: збірник матеріалів ІV Всеукраїнської конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (5 листопада 2024 року). Одеса: Видавництво ТОВ «Лерадрук», 2024. Вип. ІV. С. 168-173 |
Abstract: | Education is one of the priority areas for societal development. The innovative changes occurring in the education system require corresponding adjustments in the professional activities of educators, particularly enhancing their professional training. The development of a teacher's competence, personal and professional qualities, as well as the ability to work in innovative conditions, accept new approaches, and manage them effectively, is especially important. A crucial component of a teacher's professional activity is their readiness to change the forms of interaction in the educational process. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20848 |
Appears in Collections: | Актуальні проблеми дошкільної освіти: теорія та практика (2024) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.