Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20848
Title: Professional readiness of preschool education teachers for innovative activities
Other Titles: Професійна готовність дошкільника виховання вчителів інноваційної діяльності
Authors: Березовська, Людмила Іванівна
Berezovska, Liudmyla Ivanivna
Keywords: preschool education teachers
innovative activities
readiness
Issue Date: 2024
Publisher: ТОВ «Лерадрук»
Citation: Berezovska L. Professional readiness of preschool education teachers for innovative activities / L. Berezovska // Педагогічний альманах «Актуальні проблеми дошкільної освіти: теорія та практика»: збірник матеріалів ІV Всеукраїнської конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (5 листопада 2024 року). Одеса: Видавництво ТОВ «Лерадрук», 2024. Вип. ІV. С. 168-173
Abstract: Education is one of the priority areas for societal development. The innovative changes occurring in the education system require corresponding adjustments in the professional activities of educators, particularly enhancing their professional training. The development of a teacher's competence, personal and professional qualities, as well as the ability to work in innovative conditions, accept new approaches, and manage them effectively, is especially important. A crucial component of a teacher's professional activity is their readiness to change the forms of interaction in the educational process.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20848
Appears in Collections:Актуальні проблеми дошкільної освіти: теорія та практика (2024)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
27.pdf4.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.