Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20641
Назва: Відчуття та інтуїція як засоби образотворчого мистецтва
Інші назви: Feelings and intuition as means of fine art
Автори: Никифоров, А. М.
Ключові слова: теорія та методика образотворчого мистецтва,
відчуття й інтуїція
засоби образотворчого мистецтва
поле вірогідності результату мистецької діяльності
theory and methodology of fine art
feeling and intuition
means of fine art
probability field of artistic activity result
Дата публікації: 2024
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Никифоров А. М. Відчуття та інтуїція як засоби образотворчого мистецтва / А. М. Никифоров // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №2. – С. 178-184.
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено проблемі використання відчуття й інтуїції як засобів в образотворчому мистецтві. Визначається вплив відчуттів та інтуїції на всіх етапах розроблення художнього твору, від формулювання ідеї до миті визначення художником завершеності композиції. Теоретичні положення дослідження унаочнюються прикладами практичної розробки авторського мистецького проєкту «Міф про Корабель пам’яті». Розкриваються особливості впливу відчуття й інтуїції в умовах непередбачуваності результату, що характерні для будь-якої мистецької діяльності. В образотворчій діяльності, навіть коли художник свідомо визначає теоретико-методологічну модель (принципи, підходи та художні методи, якими він користується), постає можливість надзвичайної складності взаємозв’язків між окремими елементами. Водночас будь-які зв’язки елементів художнього твору остаточно визначаються суто щодо один до одного, що ускладнює передбачення вірогідного результату. Також відносність елементів художнього твору не підлягає визначенню в рамках критеріїв правильності рішення. Остаточне рішення завершеного твору може бути визначене лише більш вдалим щодо попереднього, за відчуттям та інтуїцією автора. Водночас осмислена організація теоретико-методичних основ мистецької діяльності дозволяє передбачити результат або ж завершену форму художнього твору як поле вірогідності результату. І водночас у рамках поля вірогідності основну роль відіграють відчуття й інтуїція, які визначають вибір між відносними рішеннями й остаточну завершеність твору. The article is devoted to the problem of using feeling and intuition as tools in fine art. Sensations and intuition influence the development of an artistic work at all stages beginning with the idea formulation to the moment when the artist considers the composition is completed. Theoretical positions of research are shown evidently by the examples of practical development of the authorial artistic project “The Myth about Memory Ship”. The peculiar ways the feelings and intuition work in the conditions characteristic for any artistic activity, when the result is unpredictable, are revealed. In graphic activity, even when the artist consciously determines the theoretical and methodological model (principles, approaches and artistic methods that he uses), there is a possibility of baffling complexity of interrelations between separate elements. Thus any copulas of elements of artistic work are finally determined exceptionally in relation to each other, which complicates predictability of probable result. In addition, the relativity of elements of artistic work is impossible to determine in terms of criteria of certain/ relative correctness of the decision of their choice. The final decision of the completed work can be found only as more successful, in relation to the previous one, following the feeling and intuition of the author. At the same time, a meaningful organization of the theoretical and methodological foundations of artistic activity allows predicting the result or the completed form of an artistic work as a certain field of the result probability. What is more, within the framework of the result probability field, the feeling and intuition play the main role, which determines the choice between relative solutions and the final completed artistic work.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20641
Розташовується у зібраннях:№2 (2024)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Nykyforov.pdf278.28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.