Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20558
Назва: | Розвиток творчої самостійності у студентів художньо-педагогічних спеціальностей |
Інші назви: | Development of creative independence in students of artistic and pedagogical specialtie |
Автори: | Спасскова, Олена Павлівна Spasskova, Olena Pavlivna |
Ключові слова: | творча самостійність самостійна робота студента проблемне навчання майбутній педагог-художник creative independence student’s independent work problem-based learning future teacher-artis |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
Бібліографічний опис: | Спасскова О. П. Розвиток творчої самостійності у студентів художньо-педагогічних спеціальностей / О. П. Спасскова // Південноукраїнські мистецькі студії. Науковий журнал. – 2024. – №2. – С. 67-70. |
Короткий огляд (реферат): | Стаття презентує результати теоретичного дослідження проблеми розвитку творчої самостійності у студентів художньо-педагогічних спеціальностей. Авто-ром розглянуто основні проблеми розвитку творчої самостійності як особистісної якості випускників художньо-педагогічних напрямів, а також можливі шляхи вирі-шення цих проблем. До уваги береться насамперед організація освітнього процесу як основний чинник розвитку творчої самостійності студентів як їхньої особистісної якості. Також окрема увага приділяється проблемному навчанню. Зазначається, що проблемне навчання полягає у створенні перед студентами проблемних ситуацій, в усвідомленні й формулюванні проблеми, що випливає із цієї ситуації, вирішенні цієї проблеми у процесі спільної діяльності студентів і викладача. Важливою умовою проблемного навчання є максимальна самостійність студентів, але під загальним керівництвом викладача. Показано, що важливим чинником для розвитку активної творчої самостійності студентів уважається активна творча діяльність самого викладача. Творча реалізація педагога саме як художника мотивує студентів до власної реалізації в обраному художньому напрямі. Прищепити смак до творчості, самореалізації в художніх видах мистецтва, підтримати студентів у цьому напрямі, залучити їх до активної виставкової діяльності може тільки педагог-наставник. З’ясовано, що реалізація творчої самостійної діяльності передбачає виникнення в особистості оригінального, принципово нового рішення проблеми. Збільшення частки активних, творчих методів і форм роботи у виші серйозним чином підвищує ініціативність і активність студентів у навчальному процесі, розвиває схильність до креативних видів діяльності, формує творчі вміння, досвід професійної діяльності, як наслідок, забезпечує ефективність розвитку творчої самостійності. The article presents the results of a theoretical study of the problem of the development of creative independence among students of artistic and pedagogical specialties. The author considers the main problems of the development of creative independence as a personal quality of graduates of artistic and pedagogical fields, as well as possible ways of solving these problems. First of all, the organization of the educational process as the main factor in the development of students’ creative independence as their personal quality is taken into account. Special attention is also paid to problem-based learning. It is noted that problem-based learning consists in creating problematic situations for students, in realizing and formulating the problem arising from this situation, in solving this problem in the process of joint activity of students and the teacher. An important condition for problem-based learning is the maximum independence of students, but under the general guidance of the teacher. It is shown that an important factor for the development of active creative independence of students is considered to be the active creative activity of the teacher himself. The creative realization of the teacher exactly as an artist motivates students to their own realization in the chosen artistic direction. Only a teacher-mentor can instill a taste for creativity, self-realization in artistic forms, support students in this direction, and involve them in active exhibition activities. It has been found out that the implementation of creative independent activity presupposes the emergence of an original, fundamentally new solution to a problem in an individual. Increasing the share of active, creative methods and forms of work in a higher education institution significantly enhances the initiative and activity of students in the educational process, develops a tendency towards creative activities, forms creative skills, experience of professional activity, and as a result, ensures the effectiveness of the development of creative independence. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/20558 |
Розташовується у зібраннях: | №2 (2024) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Spasskova.pdf | 182.3 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.