Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19881
Title: Проблеми підготовки психологів до викладацької діяльності
Authors: Норенко, І.
Keywords: підготовка психологів
викладацька діяльність
практичні психологи
тренінг
авторські програми
Issue Date: 2023
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Норенко І Проблеми підготовки психологів до викладацької діяльності / І. Норенко // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2023. – № 3. – С. 12-18.
Abstract: Підготовка психологів до викладацької діяльності у сучасному освітньому просторі є актуальною проблемою, оскільки стосується методичних та змістово-цільових аспектів, які характеризуються певними особливостями на рівнях класичному – викладання для студентів фахових вишів та фахово-цільовому – викладання на авторських курсах підвищення кваліфікації для практикуючих психологів. Сучасні психологи-практики активно реалізуються у межах діяльності, спрямованої на просвітництво і розвиток колег, а також фахівців споріднених спеціальностей, а отже, виступають у ролі різного роду тренерів, коучів, супервізорів, едукологів, що вимагає сформованості у них методичної і педагогічної компетентностей. У статті класифіковано форми підготовки майбутніх психологів до викладацької діяльності: викладання теоретичного матеріалу; організація і проведення тренінгів; організація зворотного зв’язку з учнями; індивідуальне консультування учнів. Визначено сильну сторону авторських курсів практичних психологів – змістову і практичну, що дають можливість на достатньому рівні сформувати у суб’єктів навчання заявлені у цілях курсу компетенції. Натомість форми зворотного зв’язку та форми і процеси оцінювання рівня набутих компетенцій у суб’єктів навчання потребують удосконалення викладацької діяльності психологів-коучів. У статті визначено принципи і правила роботи тренінгової групи: максимальної активності, навчання тут і зараз, персоніфікації висловлювань, дослідницької творчої позиції, партнерського суб’єкт-суб’єктного спілкування, об’єктивації поведінки, конфіденційності. Визначено дискусійні аспекти щодо удосконалення викладацької діяльності практичних психологів: методичні особливості організації інформаційного контенту для курсової підготовки психологів як фактор набуття психологами-коучами методичної і педагогічної майстерності; диверсифікація форм зворотного зв’язку з курсантами авторських програм; посилення державного контролю над процесами ліцензування авторських програм підвищення кваліфікації для психологів з огляду на недосконалість практики об’єктивного оцінювання якості набутих курсантами компетенцій.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19881
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf312.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.