Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНоренко, І.-
dc.date.accessioned2024-08-05T09:32:49Z-
dc.date.available2024-08-05T09:32:49Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationНоренко І Проблеми підготовки психологів до викладацької діяльності / І. Норенко // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2023. – № 3. – С. 12-18.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19881-
dc.description.abstractПідготовка психологів до викладацької діяльності у сучасному освітньому просторі є актуальною проблемою, оскільки стосується методичних та змістово-цільових аспектів, які характеризуються певними особливостями на рівнях класичному – викладання для студентів фахових вишів та фахово-цільовому – викладання на авторських курсах підвищення кваліфікації для практикуючих психологів. Сучасні психологи-практики активно реалізуються у межах діяльності, спрямованої на просвітництво і розвиток колег, а також фахівців споріднених спеціальностей, а отже, виступають у ролі різного роду тренерів, коучів, супервізорів, едукологів, що вимагає сформованості у них методичної і педагогічної компетентностей. У статті класифіковано форми підготовки майбутніх психологів до викладацької діяльності: викладання теоретичного матеріалу; організація і проведення тренінгів; організація зворотного зв’язку з учнями; індивідуальне консультування учнів. Визначено сильну сторону авторських курсів практичних психологів – змістову і практичну, що дають можливість на достатньому рівні сформувати у суб’єктів навчання заявлені у цілях курсу компетенції. Натомість форми зворотного зв’язку та форми і процеси оцінювання рівня набутих компетенцій у суб’єктів навчання потребують удосконалення викладацької діяльності психологів-коучів. У статті визначено принципи і правила роботи тренінгової групи: максимальної активності, навчання тут і зараз, персоніфікації висловлювань, дослідницької творчої позиції, партнерського суб’єкт-суб’єктного спілкування, об’єктивації поведінки, конфіденційності. Визначено дискусійні аспекти щодо удосконалення викладацької діяльності практичних психологів: методичні особливості організації інформаційного контенту для курсової підготовки психологів як фактор набуття психологами-коучами методичної і педагогічної майстерності; диверсифікація форм зворотного зв’язку з курсантами авторських програм; посилення державного контролю над процесами ліцензування авторських програм підвищення кваліфікації для психологів з огляду на недосконалість практики об’єктивного оцінювання якості набутих курсантами компетенцій.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectпідготовка психологівuk
dc.subjectвикладацька діяльністьuk
dc.subjectпрактичні психологиuk
dc.subjectтренінгuk
dc.subjectавторські програмиuk
dc.titleПроблеми підготовки психологів до викладацької діяльностіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.pdf312.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.