Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19881
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Норенко, І. | - |
dc.date.accessioned | 2024-08-05T09:32:49Z | - |
dc.date.available | 2024-08-05T09:32:49Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Норенко І Проблеми підготовки психологів до викладацької діяльності / І. Норенко // Наука і освітa : наук.-практ. журнал. – 2023. – № 3. – С. 12-18. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19881 | - |
dc.description.abstract | Підготовка психологів до викладацької діяльності у сучасному освітньому просторі є актуальною проблемою, оскільки стосується методичних та змістово-цільових аспектів, які характеризуються певними особливостями на рівнях класичному – викладання для студентів фахових вишів та фахово-цільовому – викладання на авторських курсах підвищення кваліфікації для практикуючих психологів. Сучасні психологи-практики активно реалізуються у межах діяльності, спрямованої на просвітництво і розвиток колег, а також фахівців споріднених спеціальностей, а отже, виступають у ролі різного роду тренерів, коучів, супервізорів, едукологів, що вимагає сформованості у них методичної і педагогічної компетентностей. У статті класифіковано форми підготовки майбутніх психологів до викладацької діяльності: викладання теоретичного матеріалу; організація і проведення тренінгів; організація зворотного зв’язку з учнями; індивідуальне консультування учнів. Визначено сильну сторону авторських курсів практичних психологів – змістову і практичну, що дають можливість на достатньому рівні сформувати у суб’єктів навчання заявлені у цілях курсу компетенції. Натомість форми зворотного зв’язку та форми і процеси оцінювання рівня набутих компетенцій у суб’єктів навчання потребують удосконалення викладацької діяльності психологів-коучів. У статті визначено принципи і правила роботи тренінгової групи: максимальної активності, навчання тут і зараз, персоніфікації висловлювань, дослідницької творчої позиції, партнерського суб’єкт-суб’єктного спілкування, об’єктивації поведінки, конфіденційності. Визначено дискусійні аспекти щодо удосконалення викладацької діяльності практичних психологів: методичні особливості організації інформаційного контенту для курсової підготовки психологів як фактор набуття психологами-коучами методичної і педагогічної майстерності; диверсифікація форм зворотного зв’язку з курсантами авторських програм; посилення державного контролю над процесами ліцензування авторських програм підвищення кваліфікації для психологів з огляду на недосконалість практики об’єктивного оцінювання якості набутих курсантами компетенцій. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» | uk |
dc.subject | підготовка психологів | uk |
dc.subject | викладацька діяльність | uk |
dc.subject | практичні психологи | uk |
dc.subject | тренінг | uk |
dc.subject | авторські програми | uk |
dc.title | Проблеми підготовки психологів до викладацької діяльності | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2023 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.