Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19570
Назва: | Multicultural Education in the Profession-Oriented Training of Pre-Service Educators of Pre-School Education Institutions |
Інші назви: | Полікультурна освіта за професією "Підготовка дошкільних вихователів закладів дошкільної освіти" |
Автори: | Березовська, Людмила Іванівна Berezovska, Liudmyla Ivanivna |
Ключові слова: | polycultural (multicultural) education profession-oriented training pre-service educators of pre-school educational institutions полікультурна (полікультурна) освіта професійно-орієнтоване навчання дошкільні вихователі дошкільних навчальних закладів |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin Engineering University |
Бібліографічний опис: | Berezovska L. I. Multicultural Education in the Profession-Oriented Training of Pre-Service Educators of Pre-School Education Institutions / L. I. Berezovska // Modern vectors of science and education development in China and Ukraine (中国与乌克兰科学及教育 前 沿 研 究 ): International annual journal. – Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, Harbin: Harbin Engineering University, 2024. – Issue 10. - Р. 24-33. |
Короткий огляд (реферат): | The article presents a theoretical analysis of the problem related to polycultural (multicultural) education in the profession-oriented training of pre-service educators of pre-school education institutions; the approaches of scientists to the definition of the phenomenon “polycultural (multicultural) education” within a multicultural society have been summarized; the essence of multicultural competence in the training under focus has been specified; a set of multicultural background knowledge, skills, abilities, value orientations necessary for living in a multicultural society has been revealed; a survey of applicants majoring in 012 Pre-school education was conducted after their pre-school practice at establishments of pre-school education to determine the state of multicultural competence development; substantiation of the pedagogical conditions for the development of multicultural competence of pre-school educators has been figured out as perspectives of further research. У статті проведено теоретичний аналіз проблеми полікультурного (полікультурного) виховання в професійно-орієнтованій підготовці дошкільних закладів дошкільної освіти; узагальнено підходи науковців до визначення феномену «полікультурна (полікультурна) освіта» в полікультурному суспільстві; уточнено сутність полікультурної компетентності у фокусованому навчанні; виявлено комплекс полікультурних базових знань, умінь, навичок, ціннісних орієнтацій, необхідних для життя в полікультурному суспільстві; проведено анкетування здобувачів спеціальності 012 «Дошкільна освіта» після проходження дошкільної практики у закладах дошкільної освіти для визначення стану розвитку полікультурної компетентності; |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/19570 |
Розташовується у зібраннях: | 2024 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Berezovska Liudmyla Ivanivna.pdf | 3.84 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.