Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/18996
Title: | Психолінгвістичні механізми емоційної регуляції навчальної діяльності |
Authors: | Чебикін, Олексій Якович Chebykin, Oleksij Yakovych |
Keywords: | motivational and emotional manifestations thinking and speaking actions emotional triggers and effects emotional-sensory experiences emotional and communicative method мотиваційно-почуттєві прояви мисленнєво-мовленнєві дії емоціогенні ситуації та ефекти емоційно-почуттєві переживання емоційно-комунікативні методи |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавничий дім “Гельветика” |
Citation: | Чебикін О. Я. Психолінгвістичні механізми емоційної регуляції навчальної діяльності / О. Я. Чебикін // Інсайт: психологічні виміри суспільства : наук. журн. / ред. кол. І. Попович, А. Гудімова, та ін. – Херсон: Видавничий дім “Гельветика”, 2023. – Вип. 10. – С. 117-137. |
Abstract: | Дослідження спрямована на розкриття провідних психолінгвістичних механізмів, що характеризують взаємозв’язок мисленнєво-мовленнєвих та мотиваційно-почуттєвих проявів у процесі емоційної регуляції навчальної діяльності особистості. Об’єктом дослідження є психолінгвістичні особливості мисленнєво-мовленнєвих дій та мотиваційних проявів у пізнавальній діяльності особистості. Предмет дослідження – психолінгвістичні механізми взаємодії мисленнєво-мовленнєвих дій та мотиваційно-почуттєвих проявів у концепції емоційної регуляції навчальної діяльності. The purpose of the research is aimed at revealing the leading psycholinguistic mechanisms characterising the relationship between thinking and speaking actions and motivational and emotional manifestations in the process of emotion regulation of an individual’s educational activity. The research objects are psycholinguistic features of thinking and speaking actions and motivational manifestations in the cognitive activity of an individual. The research subjects are psycholinguistic mechanisms of the interaction between thinking and speaking actions and motivational and emotional manifestations in the conception of emotion regulation of educational activity. Results. It was revealed that motivational. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/18996 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії та методики практичної психології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chebykin, Oleksij Yakovych.pdf | 64.7 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.