Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/16925
Title: | Holistic strategies of cognition as a problem of the philosophy of education |
Other Titles: | Холістичні стратегії пізнання як проблема філософії освіти |
Authors: | Поплавська, Тетяна Миколаївна Poplavska, Tetiana Mykolaivna Федорова, Інна Валеріївна |
Keywords: | теорія пізнання філософія освіти парадигма пізнавальні стратегії холізм epistemology paradigm holism cognitive strategies philosophy of education |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | SWorld&ProConference, general edition and design |
Citation: | Poplavska T., Fedorova I. Holistic strategies of cognition as a problem of the philosophy of education. International scientific conference Global science and education in the modern realities ‘2022. - Р. 93-97. |
Abstract: | У доповіді аналізується криза класичної теорії пізнання, обґрунтовується необхідність зміни світоглядної парадигми та створення цілісної картини світу. Досягнення цієї мети бачиться авторами у розвитку та популяризації холістичних стратег пізнання. The report analyzes the crisis of the classical epistemology , substantiates the need to change the worldview paradigm and create a more holistic picture of the world. The achievement of this goal is seen by the authors in the development and popularization of holistic cognitive strategies. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/16925 |
Appears in Collections: | Кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Poplavska T., Fedorova I..pdf | 1.99 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.