Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/16565
Назва: Динаміка рівня хореографічної підготовленості спортсменів на етапі початкової підготовки (на матеріалі спортивної аеробіки)
Інші назви: Dynamics of the choreographic preparedness level at the stage of the basic training (based on the sport aerobics’ materials)
Автори: Тодорова, Валентина Георгіївна
Todorova, Valentina Heorhiivna
Ключові слова: хореографія
хореографічна підготовка
техніко-естетичні види спорту
рівень хореографічної підготовленості
етапи спортивної підготовки
choreography
choreographic training
technical and aesthetic kinds of sports,
stages of the sport training
Дата публікації: 2017
Видавництво: Чернігівський національний педагогічний університет
Бібліографічний опис: Тодорова В. Г. Динаміка рівня хореографічної підготовленості спортсменів на етапі початкової підготовки (на матеріалі спортивної аеробіки) / В. Г. Тодорова // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. - 2017. - Вип. 147(2). - С. 259-262.
Короткий огляд (реферат): У статті показано зміни рівня хореографічної підготовленості спортсменів на початковому етапі спортивної підготовки. Створено методику оцінки хореографічної підготовленості спортсменів. Експериментально доведено ефективність впровадження авторської програми хореографічної підготовки у навчально-тренувальний процес гімнасток на етапі початкової підготовки. The article reveals the effectiveness of the author’s program of choreographic readiness at the primary stage of sports training, shows the dynamics of changes in the level of choreographic preparedness for young athletes in the beginning of the academic year and until the end of the year cycle in sports aerobics. Purpose: to reveal the change in the level of choreographic readiness of young athletes in the primary stage of sports training. Methods of research: method of coordination, statistical methods of research. Results: A unified and objective methodology for assessing the choreographic preparedness of athletes for ethane training was created. Objectivity of the method consists in calculating the individual and group index of the choreographic readiness of athletes in techno-sports. The effectiveness of the implementation of the author’s program of choreographic training in the teaching and educational process of athletes who specialize in techno-sports (based on sports aerobics) has been experimentally tested. Based on the data that was determined that a significant increase in choreographic skill occurred in the group of female gymnasts, which was registered according to the group and individual indicators of the choreographic readiness formation, as well as all the criteria for choreographic readiness. Conclusions. Based on the results of the comparison of the choreographic performance of the Experimental and Control groups of young athletes, the effectiveness of using the author’s program of choreographic training in the teaching and upbringing process of female gymnasts at all stages of training athletes to improve their choreographic skills was demonstrated. The program developed by us has a significant advantage over the traditional form of choreographic preparation in sports.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/16565
Розташовується у зібраннях:Кафедра гімнастики та спортивних єдиноборств

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Todorova Valentina Heorhiivna.pdf262.43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.