Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/15275
Назва: | Using Blippar to create augmented reality in chemistry education |
Інші назви: | Використання інтернет-сервісу доповненої реальності Blippar для створення в хімічній освіті |
Автори: | Kharchenko, Yuliya Babenko, Olena Kiv, Arnold Ків, Арнольд |
Ключові слова: | augmented reality augmented reality applications chemistry education Blippar QR code доповнена реальність додатки доповненої реальності хімічна освіта Blippar QR-код |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Kryvyi Rih, Ukraine |
Бібліографічний опис: | Kharchenko Yuliya V. Using Blippar to create augmented reality in chemistry education / Yuliya V. Kharchenko, Olena M. Babenko and Arnold E. Kiv // Proceedings of the 4th International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2021). -Kryvyi Rih, Ukraine. - May 11, 2021 / Edited by : Svitlana H. Lytvynova, Serhiy O. Semerikov // CEUR Workshop Proceedings. – 2021. – Vol. 2898. – P. 213-229. |
Короткий огляд (реферат): | This paper presents an analysis of the possibilities and advantages of augmented reality technologies and their implementation in training of future Chemistry and Biology teachers. The study revealed that the use of augmented reality technologies in education creates a number of advantages, such as: visualization of educational material; interesting and attractive learning process; increasing student motivation tostudy and others. Several augmented reality applications were analyzed. The Blippar app has been determined to have great benefits: it’s free; the interface is simple and user-friendly; the possibility of using different file types; the possibility of combining a large amount of information and logically structuring it; loading different types of information: video, images, 3D models, links to sites, etc. Thus, convenient interactive projects were developed using the Blippar application, which were called study guide with AR elements, and implemented in teaching chemical disciplines such as Laboratory Chemical Practice and Organic Chemistry. Using such study guide with AR elements during classes in a real chemical laboratory is safe and does not require expensive glassware. The student interviews revealed that the use of the Blippar application facilitated new material understanding, saved time needed to learn material, and was an effective addition to real-life learning. У цій статті представлено аналіз можливостей і переваг технологій доповненої реальності та їх впровадження у підготовку майбутніх учителів хімії та біології. Дослідження показало, що використання технологій доповненої реальності в освіті створює низку переваг, таких як: візуалізація навчального матеріалу; цікавий і привабливий процес навчання; підвищення мотивації учнів до навчання та ін. Було проаналізовано кілька додатків доповненої реальності. Додаток Blippar має великі переваги: це безкоштовно; інтерфейс простий і зручний; можливість використання різних типів файлів; можливість об'єднання великого обсягу інформації і логічно його структурування; завантаження різної інформації: відео, зображень, 3D моделей, посилань на сайти тощо. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/15275 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра інноваційних технологій та методики навчання природничих дисциплін |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Using Blippar to create augmented reality in.pdf | 1.15 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.