Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14966
Назва: | Future physical education teachers training for projecting health-preserving activities |
Інші назви: | Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до проєктування здоров’язбережувальної діяльності |
Автори: | Ігнатенко, Сузанна Олександрівна Ihnatenko, Suzanna Oleksandrivna |
Ключові слова: | майбутній учитель здоров’язбережувальна діяльність підготовка види здоров’я педагогічне проєктування future teacher health-preserving activities training types of health pedagogical projecting |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій |
Бібліографічний опис: | Ігнатенко С. О. Future physical education teachers training for projecting health-preserving activities / С. О. Ігнатенко // Інноваційна педагогіка. - Випуск 33. Т. 1. 2021. - С. 46-49. |
Короткий огляд (реферат): | The article is devoted to the investigation of theoretical foundations of preparing future physical education teachers for projecting health-preserving activity. Based on the theoretical analysis of the psychological and pedagogical literature, the essence and content of the concepts “health-preserving activities” and “pedagogical projecting” are analyzed. The means of health preserving and types of health have been defined: mental, physical, moral and spiritual, social and professional. Theoretical analysis of the scientific fund within psychological and pedagogical areas allowed to characterize the essence and content of the use of pedagogical projecting in the educational process as a process and result. The content of theoretical and methodological approaches to pedagogical projecting in terms of the use of educational technologies is defined as: anthropological, humanistic, systemic, culturological, personal. The authors’ position on pedagogical projecting is given, which is understood as future teachers’ dynamic activities aimed at creating and implementing innovations in professional activity, which determines formation of their personal and professional traits, information culture and creative pedagogical thinking Статтю присвячено дослідженню теоретичних основ підготовки майбутніх учителів фізичної культури до проєктування здоров’язбережувальної діяльності. З огляду на теоретичний аналіз психологопедагогічної літератури проаналізовано сутність і змістове наповнення понять «здоров’язбережувальна діяльність» та «педагогічне проєктування». Визначено засоби здоров’язбереження та види здоров’я: психічне, фізичне, морально-духовне, соціальне, професійне. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14966 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра теорії і методики фізичної культури та спортивних дисциплін |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ihnatenko Suzanna Oleksandrivna 2021.pdf | 141.69 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.