Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14795
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Колбіна, Людмила Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Kolbina, Liudmyla Anatoliivna | - |
dc.contributor.author | Паскаль, Олена Вікторівна | - |
dc.contributor.author | Paskal, Olena Viktorіvna | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-02T08:46:30Z | - |
dc.date.available | 2022-05-02T08:46:30Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Колбіна Л. А. Діагностика виявлення рівня впливу толерантності студентського колективу на адаптацію першокурсників / Л. А. Колбіна, О. В. Паскаль // Інноваційна педагогіка. - 2021. - Вип. 32(1). - С. 90-94. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14795 | - |
dc.description.abstract | Стаття висвітлює необхідність діагностики рівня впливу толерантності студентського колективу на адаптацію першокурсників. У статті наводяться результати дослідження рівня впливу толерантності студентського колективу, які можуть бути використані для більш ефективного і адресного вирішення проблем адаптації першокурсників до навчання у ЗВО. Мета статті полягає в діагностичному виявленні рівня адаптації в першокурсників до студентського колективу, сформованості толерантності в якості особистісної характеристики та проведення аналізу його результатів. The article highlights the need to diagnose the level of the influence of students’ community tolerance on first-year learners’ adaptation. The paper presents the results studying the level of influence of students’ community tolerance, which can be used for a more effective and targeted solution to the problems of first-year students’ adaptation for further study in higher education institutions. The purpose of the article is to diagnostically identify the level of first-year learners’ adaptation to students’ community, the formation of tolerance as a personal characteristic and analysis of its results. It is found out that the adaptation of a first-year student to study in higher education institution should be considered as a process of their entry into a new social environment (university staff, academic group), assimilation and reproduction of social norms and values inherent in this environment, mastery of relevant roles and functions. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій | uk |
dc.subject | толерантність | uk |
dc.subject | міжособистісні відносини | uk |
dc.subject | адаптація першокурсника | uk |
dc.subject | студентський колектив | uk |
dc.subject | tolerance | uk |
dc.subject | interpersonal relations | uk |
dc.subject | first-year students’ adaptation | uk |
dc.subject | students’ community | uk |
dc.title | Діагностика виявлення рівня впливу толерантності студентського колективу на адаптацію першокурсників | uk |
dc.title.alternative | Diagnosing the level of the influence of students’ community tolerance on first-year learners’ adaptation | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра педагогічних технологій початкової освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kolbina Liudmyla Anatoliivna 2021.pdf | 140.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.