Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14562
Title: | Intercultural Activities in Teaching Foreign Languages: Modern Ukrainian Dimension |
Other Titles: | Міжкультурна діяльність у навчанні іноземних мов: сучасний український вимір |
Authors: | Корольова, Тетяна Михайлівна Korolova, Tetiana Mykhailivna Попова, Олександра Володимирівна Popova, Oleksandra Volodymyrivna |
Keywords: | English Chinese Turkish Korean teaching foreign languages Ukrainian students crosscultural communication англійська мова китайська мова турецька мова корейська мова викладання іноземних мов українські студенти міжкультурне спілкування |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Korolova Т. М. Intercultural Activities in Teaching Foreign Languages: Modern Ukrainian Dimension / Т. М. Korolova, О. V. Popova // A Longitudinal Classroom-Based Study in Saudi Arabia. - 2021. - V. 12, №3. September. - Р. 432-449. |
Citation: | Arab World English Journal (AWEJ) Volume 12. Number 3. September 2021 |
Abstract: | The article covers the issues related to implementing intercultural events into teaching foreign languages to Ukrainian university students. Against the backdrop of the requirements set by the Bachelor Educational Programs learning outcomes, the main aim of this research is to investigate how the integration of international work and methodological tools of teaching foreign languages to Ukrainian students can contribute to their academic success. The significance of the study manifests itself through the analysis of the methodological background for successful teaching foreign languages to Ukrainian students under current transformed teaching learning conditions. У статті висвітлюються питання впровадження міжкультурних заходів у навчання іноземних мов студентам українських вишів. На тлі вимог, які висуваються до результатів навчання за освітніми програмами бакалавра, головною метою даного дослідження є дослідити, як інтеграція міжнародної роботи та методичних засобів навчання іноземних мов українських студентів може сприяти їх академічній успішності. Важливість дослідження проявляється через аналіз методологічної основи успішного викладання іноземних мов українських студентів у сучасних трансформованих умовах викладання навчання. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14562 |
Appears in Collections: | Кафедра перекладу і теоретичної та прикладної лінгвістики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Intercultural Activities in Teaching 2021.pdf | 359.14 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.