Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14561
Title: | Methodological Support of Professional Activity of Pedagogues upon Preschool Children Remote Studying |
Other Titles: | Методичне забезпечення професійної діяльності педагогів при дистанційному навчанні дітей дошкільного віку |
Authors: | Руденко, Юлія Анатоліївна Rudenko, Yuliia Anatoliivna Просенюк, Анжела Іванівна Prosenyuk, Angela Ivanivna Колесник, Алла Георгіївна Kolesnyk, Alla Georgiіvna Кавиліна, Ганна Костянтинівна Kavylina, Ganna Kostyantynivna |
Keywords: | remote studying pedagogical activity methodological support of pedagogues дистанційне навчання педагогічна діяльність методичне забезпечення педагогів |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Romanian Journal for Multidimensional Education |
Citation: | Rudenko Y. А. / Methodological Support of Professional Activity of Pedagogues upon Preschool Children Remote Studying / Y. А. Rudenko, А. І. Prosenyuk, G. К. Kavylina // Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională. - 2021. - V. 13, № 4. - Р. 180-194. |
Abstract: | This article is about finding special features of professional pedagogical activity in the process of preschool children remote studying within the new contexts. For that purpose, modern trends of remote education in the system of general education have been studied based on the analysis of scientific psychological and pedagogical literature. The content of methodological support of professional activity of pedagogues upon preschool children remote studying and check of its efficiency in overcoming occurring professional difficulties of pedagogues is definite and grounded. У цій статті йдеться про пошук особливостей професійної педагогічної діяльності в процесі дошкільного закладу дистанційне навчання дітей у нових умовах. З цією метою на основі аналізу наукової психолого-педагогічної літератури досліджено сучасні тенденції дистанційної освіти в системі загальної освіти. Зміст методичного забезпечення професійної діяльності педагогів при дистанційному навчанні дітей дошкільного віку та перевірці його ефективності у подоланні виникаючих професійних труднощів педагогів є певним і обґрунтованим. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14561 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії та методики дошкільної освіти |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.