Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14509
Title: | The role of inclusive educational environment in providing european integrational educational reforms IN Ukraine |
Other Titles: | Роль інклюзивного освітнього середовища у забезпеченні євроінтеграційних освітніх реформ в Україні |
Authors: | Малік, Марина Валентинівна Malik, Maryna Valentynivna |
Keywords: | inclusionucational environment inclusive einclusion inclusive educational environment educational reforms European educational spaced інклюзія інклюзивне освітнє середовище освітні реформи Європейський освітній простір |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Malik М. V. Тhe role of inclusive educational environment in providing european integrational educational reforms IN Ukraine / M. V. Malik // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2019. – Ariel. – Issue №10. – Р. 88-92. |
Abstract: | The article presents the phenomenon of “inclusion” in the perspective of European integration educational processes in Ukraine. The terminological description of the basic concept of “inclusive educational environment” is presented. An inclusive educational environment is specified as a set of material, spiritual and social conditions of existence and activity of students who, regardless of their educational needs, are able to learn more effectively, to increase their social and communicative competence; this environment contributes to the fullest satisfaction of the needs of children in the development, restoration, correction and compensation of impaired functions, social adaptation, assimilation of social experience and integration into society; У статті представлено феномен «інклюзії» в ракурсі євроінтеграційних освітніх процесів в Україні. Подано термінологічну характеристику базового поняття «інклюзивне освітнє середовище». Це середовище сприяє найповнішому задоволенню потреб дітей у розвитку, відновленні, корекції та компенсації порушення функцій, соціальної адаптації, засвоєння соціального досвіду та інтеграції в суспільство. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14509 |
Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Malik Maryna 2019.pdf | 129.42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.