Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14507
Title: | Inclusive culture as a sign of humanization of the ukrainian society and personal and professional quality of a competitive teacher |
Other Titles: | Інклюзивна культура як ознака гуманізації українського суспільства та особистісно-професійної якості конкурентоспроможного вчителя |
Authors: | Kichuk, Nadiya Vasylivna Кічук, Надія Василівна |
Keywords: | inclusion inclusive culture humanization інклюзія інклюзивна культура гуманізація |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Kichuk N. V. Inclusive culture as a sign of humanization of the ukrainian society and personal and professional quality of a competitive teacher / N. V. Kichuk // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2019. – Ariel. – Issue №10. – Р. 74-78. |
Abstract: | The article highlights the scientific researches on the problem of inclusive culture formation both in society and in modern education. The author presents the results of the analysis of successful educational practices in the field of inclusion in different countries of Europe - Netherlands, England, Finland, etc. The most recent scientific studies have proved the right to consider contextual approach as constructive one. In a considerable amount of research material, scientists argue for the fundamental importance of stimulating professionals’ motivation for social partnership in addressing inclusion issues. У статті висвітлено наукові дослідження проблеми формування інклюзивної культури як у суспільстві, так і в сучасній освіті. Наведено результати аналізу успішних освітніх практик у сфері інклюзії в різних країнах Європи – Нідерландах, Англії, Фінляндії та ін. Останні наукові дослідження підтвердили право розглядати контекстний підхід як конструктивний. У значній кількості дослідницького матеріалу вчені доводять принципову важливість стимулювання мотивації фахівців до соціального партнерства у вирішенні проблем інклюзії. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/14507 |
Appears in Collections: | 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kichuk Nadiia 2019.pdf | 131.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.