Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14322
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гера, Т. | - |
dc.date.accessioned | 2022-03-30T08:19:37Z | - |
dc.date.available | 2022-03-30T08:19:37Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | Гера Т. Теорія соціального пізнання в обґрунтуванні соціально-перцептивного тренінгу педагогів / Т. Гера // Наука і освіта. – 2009. – №8. – С. 105-109. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14322 | - |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано психологічний механізм соціального пізнання. На основі теоретичного узагальнення особливостей перцептивної організації соціального пізнання розроблено алгоритм поетапного формування адекватних соціально-перцептивних умінь педагога. Аргументовано доцільність соціально-перцептивного тренінгу в процесі професійної підготовки і перепідготовки вчителів. The article analyzes a psychological mechanism of social cognition. On the basis of theoretical generalizing features of perceptive organization of social cognition the algorithm of the stage-by-stage forming of adequate teacher’s social and perceptive abilities is developed. The author proves expedience of the training in the process of professional teachers’ preparing and retraining. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" | uk |
dc.subject | психологічний механізм соціального пізнання | uk |
dc.subject | соціально-перцептивні уміння педагога | uk |
dc.subject | міжособистісне спілкування | uk |
dc.subject | спілкування вчителя з учнями | uk |
dc.subject | psychological mechanism of social cognition | uk |
dc.subject | interpersonal communication | uk |
dc.subject | socio-perceptual skills of the teacher | uk |
dc.subject | teacher's communication with students | uk |
dc.title | Теорія соціального пізнання в обґрунтуванні соціально-перцептивного тренінгу педагогів | uk |
dc.title.alternative | The theory of social cognition in substantivation of social and perceptive training of teachers | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2009 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
T.І. Gera 2009.pdf | 104.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.