Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14195
Title: | Компаративний підхід у дослідженні якості художньо-технічної підготовки студентів у класі фортепіано |
Other Titles: | The comparative approach to investigation of the quality of artistic and technical training of students in the class of fortepiano |
Authors: | Ван Бін |
Keywords: | компаративистика компаративний підхід виконавська техніка піаніста художня техніка comparativistics the comparative approach pianist’s performance technique artistic technique |
Issue Date: | 2009 |
Publisher: | Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського" |
Citation: | Ван Бін Компаративний підхід у дослідженні якості художньо-технічної підготовки студентів у класі фортепіано / Ван Бін // Наука і освіта. – 2009. – №7. – С. 31-35. |
Abstract: | У статті актуалізовано питання застосування компаративного підходу в музично-педагогічній освіті, уточнюється сутність компаративістики як науки та методу пізнання. Пропонується досвід застосування компаративного підходу в експериментальному досліджені рівня сформованості виконавської техніки піаністів. Аналізуються результати отриманих даних методом порівняння відповідей китайських та українських студентів. The article raises up the problem of applying the comparative approach in musical pedagogical education; specifies the essence of comparativistics as a science and cognitive method. The author describes experience of applying thecomparative approach in experimental research on the level of formation of pianists’ performance technique; analyzes results obtained through the method of comparing answers of Chinese and Ukrainian students. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/14195 |
Appears in Collections: | 2009 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Van Bin 2009.pdf | 107.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.