Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1379
Title: | Формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі фахової підготовки |
Other Titles: | The formation of professional culture of future pre-school education teachers during professional training |
Authors: | Коновалова, Катерина Ігорівна Konovalova, Kateryna Ihorivna |
Keywords: | майбутні вихователі закладів дошкільної освіти професійна культура професійна культура майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти фахова підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти модель педагогічні умови future pre-school education teachers professional culture professional culture of future pre-school education teachers professional training of future pre-school education teachers model pedagogical conditions |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Криворізький державний педагогічний університет; Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Коновалова, К. І. Формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі фахової підготовки [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Катерина Ігорівна Коновалова; наук. кер. О. В. Ковшар; ДВНЗ "Криворіз. держ. пед. ун-т"; Державний заклад "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2018. – 310 с. |
Abstract: | У дисертації вперше виявлено й обґрунтовано педагогічні умови формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі фахової підготовки (занурення майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в культурно-освітнє середовище закладу вищої освіти; забезпечення інтерактивного технологічного супроводу в освітньому процесі формування у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти професійної культури; спрямованість змісту нормативних фахових дисциплін на культурологічно-професійний компонент). The pedagogical conditions the formation of consistency of future pre-school education teachers in professional training has been determined for the first time in the dissertation (involvement of future pre-school education teachers in the cultural and educational sphere of school of higher learning, used interactive technologies in the educational process for the formation of professional culture of future pre-school education teachers, coverage of in the content of normative professional disciplines with the cultural and professional component). The essence and structure of the phenomenon «professional culture future pre-school education teachers» (cognitive, value, personally active and reflexive components with their corresponding criteria and indicators) have been disclosed. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1379 |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Коновалова Катерина Ігорівна.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.