Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1379
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Коновалова, Катерина Ігорівна | - |
dc.contributor.author | - | |
dc.contributor.author | Konovalova, Kateryna Ihorivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-01-28T11:57:42Z | - |
dc.date.available | 2019-01-28T11:57:42Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Коновалова, К. І. Формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі фахової підготовки [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Катерина Ігорівна Коновалова; наук. кер. О. В. Ковшар; ДВНЗ "Криворіз. держ. пед. ун-т"; Державний заклад "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2018. – 310 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1379 | - |
dc.description.abstract | У дисертації вперше виявлено й обґрунтовано педагогічні умови формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі фахової підготовки (занурення майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в культурно-освітнє середовище закладу вищої освіти; забезпечення інтерактивного технологічного супроводу в освітньому процесі формування у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти професійної культури; спрямованість змісту нормативних фахових дисциплін на культурологічно-професійний компонент). The pedagogical conditions the formation of consistency of future pre-school education teachers in professional training has been determined for the first time in the dissertation (involvement of future pre-school education teachers in the cultural and educational sphere of school of higher learning, used interactive technologies in the educational process for the formation of professional culture of future pre-school education teachers, coverage of in the content of normative professional disciplines with the cultural and professional component). The essence and structure of the phenomenon «professional culture future pre-school education teachers» (cognitive, value, personally active and reflexive components with their corresponding criteria and indicators) have been disclosed. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Криворізький державний педагогічний університет; Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | майбутні вихователі закладів дошкільної освіти | uk |
dc.subject | професійна культура | uk |
dc.subject | професійна культура майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти | uk |
dc.subject | фахова підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти | uk |
dc.subject | модель | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | future pre-school education teachers | uk |
dc.subject | professional culture | uk |
dc.subject | professional culture of future pre-school education teachers | uk |
dc.subject | professional training of future pre-school education teachers | uk |
dc.subject | model | uk |
dc.subject | pedagogical conditions | uk |
dc.title | Формування професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у процесі фахової підготовки | uk |
dc.title.alternative | The formation of professional culture of future pre-school education teachers during professional training | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Коновалова Катерина Ігорівна.pdf | 1.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.