Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1192
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Любченко, Інна Іванівна | - |
dc.contributor.author | - | |
dc.contributor.author | Lubchenko, Inna Ivanivna | - |
dc.date.accessioned | 2018-12-26T09:21:26Z | - |
dc.date.available | 2018-12-26T09:21:26Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Любченко, І. І. Педагогічні умови розвитку логічного мислення у старших дошкільників [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Інна Іванівна Любченко; наук. кер. Т. Д. Кочубей; Уман. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. – Умань, 2014. – 318 с. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/1192 | - |
dc.description.abstract | Дисертація присвячена проблемі розвитку логічного мислення у старших дошкільників. У дослідженні науково обґрунтовано педагогічні умови розвитку логічного мислення у старших дошкільників (взаємозв’язок змісту пізнавальної, мовленнєвої та ігрової діяльності дітей; наявність інформаційно-методичного супроводу розвитку логічного мислення дітей; занурення дітей в активну пізнавально-дослідницьку діяльність); визначено зміст поняття «логічне мислення у старших дошкільників», уточнено поняття «розумові операції»; виявлено критерії (гносеологічний, конструктивний, мовленнєво-мислительний, оцінно-рефлексивний). The thesis deals with the issue of senior preschool-age children logical thinking development. In the work the pedagogical factors of senior preschool-age children logical thinking development (interaction of children’s cognitive, speech and game activity content; presence of informational and methodical maintenance of children’s logical thinking development; children’s immersion into active cognitive and research activity) have been theoretically substantiated; the notion “senior preschool-age children logical thinking” has been defined; the notion “mental operations” has been specified; the criteria (gnoseological, constructive, speech and thinking, evaluative and reflexive) and the evaluative indicators have been determined; the levels of senior preschool-age children logical thinking development (sufficient, higher than satisfactory, satisfactory, low) have been characterized. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини | uk |
dc.subject | мислення | uk |
dc.subject | логічне мислення | uk |
dc.subject | старші дошкільники | uk |
dc.subject | розвиток логічного мислення у старших дошкільників | uk |
dc.subject | педагогічні умови | uk |
dc.subject | thinking | uk |
dc.subject | logical thinking | uk |
dc.subject | senior preschool-age children | uk |
dc.subject | senior preschool-age children logical thinking development | uk |
dc.subject | pedagogical factors | uk |
dc.title | Педагогічні умови розвитку логічного мислення у старших дошкільників | uk |
dc.title.alternative | Pedagogical Factors of Senior Preschool-age Children Logical Thinking Development | uk |
dc.type | Thesis | uk |
Appears in Collections: | Дисертації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Любченко Інна Іванівна.pdf | 9.33 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.