Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11160
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Мельниченко, Галина Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Melnychenko, Halyna Volodymyrivna | - |
dc.contributor.author | Радкіна, В. Ф. | - |
dc.contributor.author | Radkina, V. | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-09T10:52:00Z | - |
dc.date.available | 2021-04-09T10:52:00Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Melnychenko H. V. Communicative approach to developing linguocultural competence of future foreign language teachers via the course “linguistic country studies” / H. V. Melnychenko, V. Radkina // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2018. – Ariel. Issue №9. – рр. 147-152. | uk |
dc.identifier.uri | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/11160 | - |
dc.description.abstract | The article substantiates necessity of including linguistic and country study content while developing communicative competence of students; demonstrates a scheme of applying the communicative approach to developing linguocultural competence of students as a system of country-through-language knowledge, skills and motives that enable effective communication in the process of cross-cultural intercourse. The model of developing such competence is based on the principles of authenticity of linguocultural material, philological way of cognition, polychannel perception of information; and encompasses motivating (psychological), orientating (factual) and communicative (subject-oriented, pseudo-communucative, creative) stages. Стаття обґрунтовує необхідність включення лінгвістичного та країнознавчого змісту при формуванні комунікативної компетентності студентів; демонструє схему застосування комунікативного підходу до розвитку лінгвокультурної компетентності студентів як системи загальномовних знань, умінь та мотивів, що забезпечують ефективне спілкування в процесі міжкультурного спілкування. Модель розвитку такої компетентності базується на принципах достовірності лінгвокультурного матеріалу, філологічному шляху пізнання, поліканальному сприйнятті інформації; і охоплює мотиваційний (психологічний), орієнтуючий (фактичний) та комунікативний (предметно-орієнтований, псевдокомунікативний, творчий) етапи. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського | uk |
dc.subject | communicative competence | uk |
dc.subject | cross-cultural communication | uk |
dc.subject | country-though- language studies | uk |
dc.subject | linguocultural competence | uk |
dc.subject | future foreign language teachers | uk |
dc.subject | philological training | uk |
dc.subject | комунікативна компетентність | uk |
dc.subject | міжкультурне спілкування | uk |
dc.subject | вивчення мов у країні | uk |
dc.subject | лінгвокультурна компетентність | uk |
dc.subject | майбутні викладачі іноземних мов | uk |
dc.subject | філологічна підготовка | uk |
dc.title | Communicative approach to developing linguocultural competence of future foreign language teachers via the course “linguistic country studies” | uk |
dc.title.alternative | Комунікативний підхід до розвитку лінгвокультурної компетентності майбутніх вчителів іноземних мов за допомогою курсу «лінгвістична країнознавство» | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | 2018 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Melnychenko Halyna Volodymyrivna 2018.pdf | 743.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.