Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10611
Title: | Polyartistic intonation and performing constructs as methodic resource in teaching future music and choreography teachers |
Other Titles: | Поліхудожня інтонація та виконавські конструкції як методичний ресурс у навчанні майбутніх учителів музики та хореографії |
Authors: | Реброва, Олена Євгенівна Rebrova, Olena Yevgenivna Lu, Cheng Лу, Чен |
Keywords: | intonation music intonation plastic intonation performers’ teaching intonation and performing construct інтонація музична інтонація пластична інтонація навчання виконавців інтонація та виконавська конструкція |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Rebrova O. Y. Polyartistic intonation and performing constructs as methodic resource in teaching future music and choreography teachers / O. Y. Rebrova // . Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 358-365. |
Abstract: | This article reveals a question of historical artistic connection of music and choreography and the connection to its usage as a methodic resource in teaching performing students musicians and choreographers. An element of artistic language which is common for many types of art is introduced. This element is intonation in particular music and plastic. Ця стаття розкриває питання історичного художнього зв'язку музики та хореографії та зв'язку з її використанням як методичним ресурсом у навчанні виконавців-музикантів та хореографів. Вводиться елемент художньої мови, який є загальним для багатьох видів мистецтва. Цей елемент - інтонація, зокрема музика та пластика. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10611 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кebrova Olena Yevgenivna 2014 5.pdf | 1.42 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.