Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10590
Title: | Development of a positive self-concept among future foreign language teachers in a classical University |
Other Titles: | Розвиток позитивної Я-концепції серед майбутніх викладачів іноземних мов у класичному університеті |
Authors: | Markurin, Oleksiy |
Keywords: | self-awareness positive future foreign language teachers’ self-concept самосвідомість позитивна самоконцепція викладачів іноземних мов |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Markurin O. Development of a positive self-concept among future foreign language teachers in a classical University / O. Markurin // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 236-241. |
Abstract: | The article deals with the essence of the positive self-concept. The analysis of theoretical references, made it possible to establish that the organization of practical and technical training in local classical universities, taking into account thier specificity, is not investigated , which also attracts interest in studying such phenomena as self- awareness and positive self-concept, especially at the initial stage of mastery teaching profession at a classical university. У статті розглядається суть позитивної Я-концепції. Аналіз теоретичних посилань дав змогу встановити, що організація практичної та технічної підготовки в місцевих класичних університетах з урахуванням їх специфіки не досліджується, що також викликає інтерес до вивчення таких явищ, як самосвідомість та позитивна самооцінка. концепції, особливо на початковому етапі оволодіння професією викладача в класичному університеті. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10590 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Markunin 2014 5.pdf | 1.09 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.