Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10468
Title: | The concept of "multicultural linguistic identity" and methods of its formation as the development of conceptual picture of the world |
Other Titles: | Поняття "полікультурна мовна ідентичність" та методи її формування як розвиток концептуальної картини світу |
Authors: | Баріна, Л. М. Barina, L. M. Chzhou Tsoun Чжоу Цун |
Keywords: | multicultural linguistic identity of a foreign student cognitive-activity approach three-tier model of speech organization communicative competence полікультурна мовна ідентичність іноземного студента когнітивно-діяльнісний підхід трирівнева модель організації мовлення комунікативна компетентність |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Аріельський Університет за підтримки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Barina L.M. The concept of "multicultural linguistic identity" and methods of its formation as the development of conceptual picture of the world / L.M. Barina // Мodern tendencies in the pedagogical science of Ukraine and Israel: the way to integration. – 2014. – Ariel. Issue №5. – рр. 31-38. |
Abstract: | The article deals with the concept of linguistic identity, its constituents and methods of its formation as the development of conceptual picture of the world. The basic characteristics and different approaches to linguistic identity as an object of study are given. The article reveals the relevance of communicative methods of teaching Russian as a foreign language (RFL) and cognitive-active approach to the formation of multicultural linguistic identity of foreign students in teaching Russian as a foreign language. У статті розглядається поняття мовної ідентичності, її складові та методи формування як розвитку концептуальної картини світу. Наведено основні характеристики та різні підходи до мовної ідентичності як об’єкта дослідження. У статті розкрито актуальність комунікативних методів навчання російської мови як іноземної (RFL) та когнітивно-активного підходу до формування полікультурної мовної ідентичності іноземних студентів при викладанні російської мови як іноземної. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10468 |
Appears in Collections: | 2014 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Barina L.M. 2014 5.pdf | 1.32 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.