Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10466
Назва: | Комунікативно-когнітивна компетентність майбутніх вчителів іноземних мов в умовах конфліктного дискурсу |
Автори: | Zaіtseva, Catheryna Ivanivna Зайцева, Катерина Іванівна |
Ключові слова: | професійна компетентність професійна педагогічна компетентність комунікативно-когнітивна компетентність конфліктний дискурс мовленнєва діяльніс лінгвоконфліктологіять мовні та мовленнєві конфлікти комунікативні та когнітивні методи майбутні вчителя іноземних мов professional competence professional pedagogical competence communicative-cognitive competence conflict discourse speech activity linguistic and speech conflicts linguoconflictology future teachers of foreign languages communicative and cognitive methods |
Дата публікації: | 2020 |
Видавництво: | Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка |
Бібліографічний опис: | ЗайцеваК. Комунікативно-когнітивна компетентність майбутніх учителів іноземних мов за умов конфліктного дискурсу // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького дер-жавного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 31. Том 3. – с. 177-183. |
Короткий огляд (реферат): | У статті охарактеризовано дефініції понять «компетентність», «професійна компетентність», «професійна педагогічна компетентність», «комунікативно-когнітивна компетентність», «конфліктний дискурс». Визначено та дано детальну характеристику компонентам «комунікативно-когнітивної компетентності» (компетенцій: мовної; мовленнєвої; соціокультурної; стратегічної; дискурсивної; прагматичної; соціальної; когнітивної). Введено та охарактеризовано поняття «конфліктологічна компетентність». Обґрунтовано необхідність володіння комунікативно-когнітивною компетентністю майбутніми вчителями іноземних мов в умовах конфліктного дискурсу. Стисло охарактеризовано поняття «лінгвоконфліктологія». Відзначено дві категорії конфліктів, які виникають в сфері мовленнєвої діяльності – мовні (з приводу мови) та мовленнєві (з використанням мовлення). Зазначено знання про конфлікти в сфері мовленнєвої діяльності, які знадобляться вчителям-мовникам в першу чергу та які дозволять ефективно застосовувати мовленнєві засоби для досягнення певних комунікативних цілей у конфліктному дискурсі. Виявлено, чому комплексне володіння комунікативно-когнітивною компетентністю та конфліктологічною компетентністю як складовою професійної компетентності майбутніх вчителів іноземних мов буде запорукою успішної конфліктної мовленнєвої взаємодії комунікантів, допоможуть розв’язати конфлікт, чи попередити його, не допустив переходу конфліктної ситуації у конфлікт. Дано рекомендації стосовно успішного розвитку комунікативно-когнітивної компетентності майбутніх вчителів іноземних мов: використання комунікативних методів («бесіда», «дебати», «рольова гра», «дискусія», «інтерв’ю») та когнітивних методів («мозковий штурм», «метод емпатії», «метод конструювання правил», «метод конструювання понять», «метод гіпотез», «метод гіперболізації», «метод аглютинації», «метод проектів») під час проведення зі студентами старших курсів практичних занять з іноземних мов та занять з методики викладання іноземних мов. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/10466 |
Розташовується у зібраннях: | Кафедра германської філології та методики викладання іноземних мов |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Zaіtseva, Catheryna Ivanivna.pdf | 322.09 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.