Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/925
Title: | Теорія і практика підготовки майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі: технолого-орієнтований підхід |
Other Titles: | Theory and practice of training future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile school: technological-oriented approach |
Authors: | Ордановська, Олександра Ігорівна Ordanovska, Olexandra Igorivna |
Keywords: | підготовка майбутні вчителі фізико-математичних дисциплін профільна школа підготовленість до роботи у профільній школі експериментальна модель педагогічні умови методика педагогічні технології training future teachers of physical and mathematical disciplines profile school readiness to work in profile school experimental model pedagogical conditions methods educational technology |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Ордановська, О. І. Теорія і практика підготовки майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі: технолого-орієнтований підхід : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Олександра Ігорівна Ордановська; наук. консультант З. Н. Курлянд; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2016. – 40 с. |
Abstract: | У дисертації розроблено й науково обґрунтовано концепцію підготовки майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі на засадах технолого-орієнтованого підходу, що охоплює методологічний, теоретичний і технологічний концепти. Розкрито сутність і структуру феномена «підготовленість майбутніх учителів фізико-математичних дисциплін до роботи у профільній школі»; визначено його складники. The dissertation is developed and scientifically grounded the concept of training future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile schools on the basis of technological-oriented approach, covering methodological, theoretical and technological concepts. The essence and the structure of the phenomenon of "readiness of future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile school" have been exposed; its components (professional methodical readiness, professional orientation, professional creativity) and indicators are identified, levels of readiness of future teachers of physical and mathematical disciplines to work in profile school (high, sufficient, medium, low, ultra-low) are characterized. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/925 |
Appears in Collections: | Автореферати |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ordanovska.aref.pdf | 855.4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.